Assistent i bhg uten utdanning...

• Trådstarter Trådstarter Sun_shine
  • Opprettet Opprettet
S

Sun_shine

Guest
Dere som jobber med det eller dere som er pedleder osv... Spørsmål:
-hva gjør en assistent i bhg i forhold til en pedleder eller førskolelærer?
-kan en assistent stenge, åpne bhg eller er dette sjeldent?

Jeg tenker på dette oga jeg driver å ser etter jobber og innimellom dukker det opp jobber som assistent i bhg. Jeg tenker mye sånn... er vel ingen vits å søke, dattera sin bhg åpner 06.30... da rekker jeg ikke komme meg til min jobb å eventuelt åpne osv osv...
Og hva med stenging, dersom bhg er like lenge oppe som der min datter går, da blir det problemer med henting...
Er dette bare bagateller som man sikkert kan høre med de andre ansatte, om man kan komme senere, dra før osv?

Assistenter slipper unna det kjedelige - papirarbeid, ledermøter o.l.
Men ja, man stenger og åpner. Det går på "turnus".

ORIGINAL: Snikesnuppa

ORIGINAL: Kittekat

Assistenter slipper unna det kjedelige - papirarbeid, ledermøter o.l.
Men ja, man stenger og åpner. Det går på "turnus".

SIGN. Men du får lengre arbeidsdager (hvis de ikke tilrettelegger spesielt for deg), og dårligere lønn enn de som har bedre utdannelse og ped.lederjobb [;)] Og i mitt tilfelle så skifter jeg bare bleier, rydder og vasker, kler på barna, sjekker de på uteplassen, ordner med maten, osv... Er ikke alltid man får koselige oppdrag som å holde en aktivitet med ungene, osv.

Vi deler på sånt i vår bhg, er ofte vi assistenter som har sangstund, formingsaktiviteter osv. I hverdagen er det igrunnen ikke noe forskjell på oss assistenter og pedleder.

Vi deler på sånt i vår bhg, er ofte vi assistenter som har sangstund, formingsaktiviteter osv. I hverdagen er det igrunnen ikke noe forskjell på oss assistenter og pedleder.

sqmme som i min bhg[:D]

ORIGINAL: luddemamma81

sqmme som i min bhg[:D]
samme i vår. Vi bytter på det[:)]

Assistentene er minst like viktige i barnehagen der jeg jobber. Det pedlederen gjør ekstra er papirarbeid, foreldresamtaler og slike ting.
Som assistent får man masse kos med barna, vi leker, holder på med aktiviteter, spiser sammen, leser, har samlingsstund osv, på lik linje som ped.leder [:)]

Jeg er alene med to små som går i en annen barnehage. Åpningstidene går ikke overens.. Men det pleier ikke å være vanskelig å bytte til seg vakter som passer bedre. Når jeg har tidligvakt tar jeg med meg barna i min barnehage og så leverer jeg de i sin barnehage etter at vi har spist frokost og hatt samlingsstund (om jeg ikke får noen i familien min til å hente de i min barnehage og levere de for meg).

MIn barnehage stenger 15 min før gutta's så den veien går det heldigvis bra nå som det er sommer, men i vinter måtte familien min hjelpe meg de dagene jeg hadde senvakt [:)]

I min bhg har assistenter like mye samling og aktiviteter med ungene som pedlederne har...
Om ikke mer..

Pedlederne må "slite" med papirarbeid, osv..
Mens vi assistenter bare får gjøre det koselige som å være sammen med unger (+rydding, kjøkkentjeneste osv..) [:D][:)]

Jeg vurderer om jeg skal bli førskolelærer, pga litt mer lønn..
Men tror ikke det blir på enda mange år..
Trives med å være sammen med ungene, er derfor jeg jobber i bhg.. Vil ikke sitte på kontoret og gjøre papirarbeid, evt. gjøre det hjemme.... [:'(]

Back
Topp