Aspartam og palmeolje

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Får dine barn dette? Tenker da for eks. på lettbrus som Coca Cola zero etc:)

Hva med palmeolje?

Her får de ikke brus, mye pga sukker også andre innholdstoffer.
Palmeolje synes jeg det er Vannskelig å komme unna. Det er jo i alt omtrent.
Men ser på innholdsfortegnelsen, og har jeg to produkter, en med og en uten så velger jeg den uten ;)

aspartan er bannlyst her i huset. Igrunn palmeolje også, men syntes den er litt vanskeligere å unngå. Igrunn bare latskap fra min side, jeg kan hvis jeg vil.

Vi prøver å spise mest rene matvarer.

Hun får aldri lett produkter her, skal hun ha saft, så får hun saft med sukker, og ikke lettsaft... brus drikker hun omtrent aldri, men der får hun heller ikke lett produkter..

Vi unngår det så mye vi kan. Lager bl.a. maten fra bunnen av; Ang. aspartam så drikker vi heller alternativer med vanlig sukker\saft eller vann.

Ikke aspartam!
Ikke mye palmeolje men det hender...

Sent from my iPhone using BV Forum

Palmeolje har jeg ikke hvert veldig streng på, men aspartam er fullstendig forbudt! Nå er jo bare jenta mi 17 mnd så hun får heller ikke brus og div enda

Elsker BV forum

Verken ungene eller jeg får aspartam. Mannen gjør som han vil...
Det er ikke alltid like lett å unngå, men jeg er veldg nøye på det så langt det lar seg gjøre.

Palmeolje er jeg også nøye på og unngår så langt jeg kan. Nå får minimini MME så jeg kan ikke unngå palmeoljen der da.

Men styrer unna så langt det lar seg gjøre.

Aspartan finnes ikke i dette hus. Leser meg stort sett alltid frem for å se om ting inneholder palmeolje. Vi lager mest mulig fra bunnen av.

Ja, palmeolje får hun i seg gjennom mme og babygrøt men det kan jeg ikke gjøre så mye med.
Kunstige søtningsmiddler og barn hører ikke sammen, så det får hun ikke.

Men: kan noen svare meg på om man kan gi barn sukrin???

*Surfer mobilt*

Vi prøver så godt vi kan å unngå produkter med aspartam eller palmeolje :)

Ja, palmeolje får hun i seg gjennom mme og babygrøt men det kan jeg ikke gjøre så mye med.
Kunstige søtningsmiddler og barn hører ikke sammen, så det får hun ikke.

Men: kan noen svare meg på om man kan gi barn sukrin???

*Surfer mobilt*

Vel, jeg tenker jo heller sukrin enn aspartam, da sukrin er et naturlig søtstoff såvidt meg bekjent...Sukrin har dog en avførende effekt, så ville vært forsiktig med mengde til små...

Vel, jeg tenker jo heller sukrin enn aspartam, da sukrin er et naturlig søtstoff såvidt meg bekjent...Sukrin har dog en avførende effekt, så ville vært forsiktig med mengde til små...
Er akkurat derfor jeg er usikker på å bruke det i bakverk/mat hun skal spise!

Er akkurat derfor jeg er usikker på å bruke det i bakverk/mat hun skal spise!

Hm, det skjønner jeg. Litt er kanskje ikke farlig?:) Jeg baker ikke selv med sukrin, så vet ikke hva som er mye etc. Kommer vel an på alderen hennes også. Jeg vet jeg selv ville vært forsiktig til mine egne barn. Kan hun ikke bare få vanlig sukker i små mengder da?

Det er jo ikke så lett å unngå, men vi prøver så godt vi kan.

Sendt fra mobilen min ♥

Back
Topp