Asosial lenge før fødsel

• Trådstarter Trådstarter hildur
  • Opprettet Opprettet
H

hildur

Guest
Jeg har så innmari lyst til å bare være asosial om dagen og synes det er så rart. Jeg har ikke lyst til å drikke kaffe med venninner eller treffe andre enn de jeg treffer i hverdagen. Men det er en og en halv måned igjen til termin (er i uke 34 + 4). Jeg er ikke deprimert eller trist eller noe sånt, jeg har bare rett og slett lyst til å være litt i fred fra folk jeg ellers trives veldig godt sammen med. Jeg har en mann og en sønn på 18 mnd. og det holder egentlig langt å bare være sammen med dem om dagen.

Er det noen andre som har følt det sånn? Hvordan følte dere andre det før dere fikk barn?

Vet det er mange som har det sånn rett før fødsel, men jeg syntes halvannen måned før var litt rart lenge :P

Om det er det som er rett for deg så er det det du skal gjøre.
Alle er vi sosiale i perioder og asosiale i andre perioder, og det er helt normalt.

Jeg var slik med første. Var så trøtt.. så sov masse. Ladet opp batteriene. Tok fotbad ofte. Farget hår ol. Bare nøt den siste alenetiden. Deilig!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Syns ikke det er så rart, i innspurten blir man jo gjerne sliten og lei, og ønsker å bruke kreftene på de aller nærmeste og seg selv. Jeg merker selv at jeg orker mindre sosialt nå, blir fort sliten og irritabel, og jeg er bare 28 uker :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Takk for mange fine svar :) kanskje jeg skal bli litt flinkere til å si nei til sosialt fremover. Man blir jo sliten. Kanskje å bli asosial halvannen måned før ikke var så unormalt som jeg trodde :) :)

Haha, jeg er sånn 9 mndr i året jeg :)
Jeg synes du skal gjøre det som føles riktig for deg, jeg har gode venninner som aksepterer at jeg trekker meg tilbake til tider, håper dine er like ålreite :)

Jeg var veldig trøtt og sliten på slutten av svangerskapet, det tar på å være sosial og. Slapp av og lad opp, du trenger energien til fødselen og barselstiden.

Eg jobbet fult ut frem til permisjon, så når eg ikkje var på jobb lå eg stortsett og sov på sofaen eller sengen, så på serier og spiste akkurat det eg ville når eg ville... Og når eg begynte permisjonen reiste eg hjem til foreldrene mine og var der.. et par kvelder når hele familien var der så gikk eg bare på rommet mitt og la meg i sengen og så på serier fordi eg rett og slett ikkje orket mer.. Så ja det er fult mulig å bare stenge verden ute.. :) ikkje noe galt i det.. De fleste forstår det.. :)

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Haha, jeg er sånn 9 mndr i året jeg :)
Jeg synes du skal gjøre det som føles riktig for deg, jeg har gode venninner som aksepterer at jeg trekker meg tilbake til tider, håper dine er like ålreite :)

Ha ha, det håper jeg også. :p Det er jo alltids noen som er flinke til å ta ting personlig, men jeg får vel bare være flink til å forklare. Forrige gang jeg var gravid var jeg "for sosial", og hadde fokus på alt annet enn ny baby som skulle komme (ja, jeg var en av de som trodde at livet ikke trengte å forandre seg når man fikk barn...) ;) Denne gangen virker det veldig kos å bare være hjemme, kanskje lese litt bok, kanskje stelle litt i hagen, re opp krybbe og bare pusle med småting helt alene :) :)

Jeg har så innmari lyst til å bare være asosial om dagen og synes det er så rart. Jeg har ikke lyst til å drikke kaffe med venninner eller treffe andre enn de jeg treffer i hverdagen. Men det er en og en halv måned igjen til termin (er i uke 34 + 4). Jeg er ikke deprimert eller trist eller noe sånt, jeg har bare rett og slett lyst til å være litt i fred fra folk jeg ellers trives veldig godt sammen med. Jeg har en mann og en sønn på 18 mnd. og det holder egentlig langt å bare være sammen med dem om dagen.

Er det noen andre som har følt det sånn? Hvordan følte dere andre det før dere fikk barn?

Vet det er mange som har det sånn rett før fødsel, men jeg syntes halvannen måned før var litt rart lenge :P
Gjør det sånn om det føles rett for deg.
Er ikke slik at det er noe fasitsvar på hva som er rett og galt om dette. Her må man bare ta det som det passer en selv :)
Så føler du at du vil være med familien så vær med familien.
Sanne venner går ingensteder og har full forståelse for at du vil ha noe tid for deg selv :)

Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D

Ha ha, det håper jeg også. :p Det er jo alltids noen som er flinke til å ta ting personlig, men jeg får vel bare være flink til å forklare. Forrige gang jeg var gravid var jeg "for sosial", og hadde fokus på alt annet enn ny baby som skulle komme (ja, jeg var en av de som trodde at livet ikke trengte å forandre seg når man fikk barn...) ;) Denne gangen virker det veldig kos å bare være hjemme, kanskje lese litt bok, kanskje stelle litt i hagen, re opp krybbe og bare pusle med småting helt alene :) :)

Selv de som er flinke til å ta ting personlig vil skjønne det så lenge du gir en liten forvarsel :-)

Jeg er bare i uke 25 og har blitt utrolig usosial selv! Har nok noe med at ingen av venninnene mine har barn ennå, så er liksom på et helt annet sted en dem? Rart

Jeg har det på samme måte og er straks 34 uker på vei. Alt er et tiltak, og har bare lyst til å ligge i senga å syns synd på meg selv:P Jeg får ikke gjort så mye her hjemme pga bekkenet, og merker at det er tungt å være ute av huset noen timer og. Er så lei alle plagene og lengter etter å få møte lillegutt, så det har vel litt å si det og :)
Viktig å balansere litt. Ta deg noen dager "fri" fra alt og ikke ta alle besøkene på en dag :) ;)

Back
Topp