Askim i Østfold

UngMammaTilSnart4Små

Elsker forumet
Novemberskattene 2014 <3
Er det ett fint og barnevennlig sted og bo? [:)] Vurderer å kansje kjøpe hus der, men kjenner ikke til stedet så godt..

ORIGINAL: ~lill~

Jeg likte meg ikke der, overhodet.
Bedre i Skiptvet... Billigere også:)

Er skiptvet nærmere mysen eller mot ski igjen?

sant billigere i skiptvet, er nok ikke noe være her enn andre steder=)

Bodd i Askim hele livet mitt og føler selv at det har blitt bedre enn for noen år siden og at det blir bedre=)

Stor trives her=)

Er en grunn til at det kalles for Hasjim [8D]

Ville ikke bodd der med barn [:)]

Vi stortrives i skiptvet [:D] Bonus at det er en billig kommune å bo i[:D]0 einendomskatt, det har de i Askim.
Askim er jo koselig, men jeg synes Skiptvet er bedre.. Og hvis man vil til Skiptvet, så er det kort vei.
Skiptvet ligger så og si midt i østfold.. Ikke så lang vei til Sarspsborg, askim, mysen, spydeberg og moss..
Det er et koselig miljø i Askim. De er hyggelige over alt, og man føler at man kan skli inn, og ikke føle seg utenfor selv om man ikke er oppvokst der. Vi er innflyttere selv. Bodd der i 6 år..

ORIGINAL: *Smurfen*

Vi stortrives i skiptvet [:D] Bonus at det er en billig kommune å bo i[:D]0 einendomskatt, det har de i Askim.
Askim er jo koselig, men jeg synes Skiptvet er bedre.. Og hvis man vil til Skiptvet, så er det kort vei.
Skiptvet ligger så og si midt i østfold.. Ikke så lang vei til Sarspsborg, askim, mysen, spydeberg og moss..
Det er et koselig miljø i Askim. De er hyggelige over alt, og man føler at man kan skli inn, og ikke føle seg utenfor selv om man ikke er oppvokst der. Vi er innflyttere selv. Bodd der i 6 år..

hørtes jo bra ut! er skiptvet en stor kommune? Kansje vi flytter snuten ditt da [:)]

ORIGINAL: UngMammaTilSnart4Små

hørtes jo bra ut! er skiptvet en stor kommune? Kansje vi flytter snuten ditt da [:)]

Vil ikke si det akkurat:) En koselig bygdekommune ville jeg sagt egentlig[:D]
Passe stort sentrum, 4 barnehager. Berta våres går i den nye, og stortrives der..
Vi kommer aldri til å flytte derfra.. Vi bor i utkanten av sentrum, men storkoser oss på landet[:D]

Jeg er innflytter til Askim og trives.
Vi bor passe nært alt og har bussen til sentrum rett på utsiden av døra. Vi bor nært til skoler og turområde. Flere barnehager i gangavstand fra rekkehuset, som også er i skolesektoren til vesla når den tid kommer. Om 2-3 år kommer det en nybygd ungdomsskole her i steden for de to som er nå, det kan bli spennende. Askim er nært til alt egentlig[;)]. 1 med tog/buss så er du i Oslo, har du bil så kommer du deg hvor du vil på null komma nix[8D]. Passe stort og ingen kjenner ingen.. eller alle kjenner alle..Spørs litt hvem du møter på[8D]. Har Østfoldbadet 5 min unna, det er oppe hver dag om vi vil gå dit.

ORIGINAL: ~lill~

ORIGINAL: UngMammaTilSnart4Små

Vil ikke si det akkurat:) En koselig bygdekommune ville jeg sagt egentlig[:D]
Passe stort sentrum, 2 barnehager. Berta våres går i den nye, og stortrives der..
Vi kommer aldri til å flytte derfra.. Vi bor i utkanten av sentrum, men storkoser oss på landet[:D]

Det er ca 3500 innbyggere i kommunen, 4 barnehager, derav en av de er privat... Gode skoler og godt miljø. Ganske gjennomsiktig miljø, de fleste vet hva som skjer hvor. Eldreomsorgsenteret er kåret til norges beste et par ganger eller noe sånt no... Jeg kommer fra Oslo, flyttet hit som 15 åring og elsker å bo her. Kommer aldri til å flytte ut av bygda.

Bygda består av 4 bhg, to skoler, et bakeri (skal åpnes veldig snart), en haug frisører, blomsterbutikk, rema-kiwi-ica, bensinstasjon, en kro med mat og underholdning til tider, bokhandler og og Mølla som har mye rart...

Stemmer det med 4 barnehager.. Skrev feil jeg.. Mente egentlig 4 seh. hehe
Blir spennende å se hvor lenge ICA-n klarer å holde seg oppe.. Er ikke mye trafikk der.. 3 matbutikker på så få meter lover ikke godt.. Minst trafikk på ICA-n.. Men samtidig så har de jo verdens beste grilla kylling der[:D] Er vel det eneste jeg handler der[8D]
Skiptvet anbefales på det sterkeste ihvertfall[:D]

Jeg er oppvokst i Skiptvet med bor i Askim. Jeg vil igrunn anbefale begge stedene.. Men jeg synes Askim er mye bedre nå, enn det var for noen år siden. Jeg trives kjempe godt i Askim, og jeg synes det er veldig fint for barna mine å vokse opp her også, de trives kjempe godt [:)][:)][:)]

ORIGINAL: Chupachups

Er en grunn til at det kalles for Hasjim [8D]

Ville ikke bodd der med barn [:)]

Ja, for noen år siden .. Og da var det mye mer annerledes enn nå! Tiltak hjelper vettu [;)]

Jeg har ikke så mye godt å si om Askim i grunn[8|][8D]

Syntes det er dårlig miljø der...
Har vært der masse i oppveksten å liker virkelig ikke sentrum der..

I tillegg veldig lite da syntes jeg...

det er jo litt hva man gjør det til selv da.

Kommer selv fra Trøgstad, bor i Mysen. stortrives.

men det er vanskelig å komme i kontakt med folk her har jeg hørt av innflyttere.

Jeg er oppvokst ikke så langt unna Askim og jeg kunne ikke tenkt meg å bo der med barn. Kan godt hende at det er bedre miljø nå men det var ikke det før i hvertfall..
Jeg har jobbet i Skiptvet og det er ett superkoselig sted med mange flotte mennesker! Jeg jobbet i en av bhg og stortrivdes:) Jobbet også på barneskolen og det er en bra skole med mange flinke folk.
Skulle gjerne bodd der sjøl men sambo vil ikke[:(]

Jeg er oppvokst i Svinndal og syns både Svinndal og Skiptvet er koselige bygder. Men ville ikke bodd i Askim.
Stortrives i Sarpsborg jeg [:D]

Back
Topp