Askeladden navnelapper

Amaryllis85

Glad i forumet
Jeg har kjøpt askeladden sine klisterlapper. Jeg har lest at de fint kan brukes i klær, men jeg opplever at de faller av i vask. Hva er deres erfaringer? Må jeg frem med strykejernet?

De holder seg her, men hender at en og annen ramler av. Klistrer de på vaskelappen og presser hardt i 5-10 sekunder når jeg klistrer de på.

En og annen faller av, men ikke mer enn med de jeg stryker på. Holder best når de er festet på merkelapper, ikke rett i plagget. (også som for de som strykes)

Noen ytterst få faller av. Ellers sitter dem godt!
Fornøyd :)

Eneste jeg oppover at de faller av på i vask er regntøy. Ellers sitter de som limt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sitter bom fast her. Men jeg bruker en kald slettetang for å klemme de ekstra godt fast i tøyet/merkelappen. Holder tilogmed på hjemmestrikket ullklær her i hus.
Viktig å få klemt hjørnene godt fast, ellers kan de ramle fort av ved vask.
Sitter bom fast på regnklærne også.

Faller av etter en del vask der eg har tatt direkte på klær, men når eg har tatt på merkelapp holder de lenger.

Som regel om de faller av har de sittet sånn at jeg måte brette dem (lappen var for liten), eller om de var festet på ull. Jeg setter vel å merke konsekvent lappen på vaskelappen til klærne, de sitter best der. Har også merket matbokser og sånt, aldri falt av det.

Kommer an på lappen.
Dem som er laget for å feste seg på tøy sitter utrolig godt.
De har også strykelapper, og klistrelapper til å feste på ting (hadde hvertfall det før), og de klistrelappene holder ikke i vaskemaskinen.
Sikker på at du har riktig type?

Kommer an på lappen.
Dem som er laget for å feste seg på tøy sitter utrolig godt.
De har også strykelapper, og klistrelapper til å feste på ting (hadde hvertfall det før), og de klistrelappene holder ikke i vaskemaskinen.
Sikker på at du har riktig type?

De jeg har heter klistrelapper og er laget for klær, men bruker de samme på matbokser, ski og sko, blant annet. Er kun på ullklær vi var plaget med at de falt av siden de ikke hadde noen merkelappe.

Sitter bom fast her. Men jeg bruker en kald slettetang for å klemme de ekstra godt fast i tøyet/merkelappen. Holder tilogmed på hjemmestrikket ullklær her i hus.
Viktig å få klemt hjørnene godt fast, ellers kan de ramle fort av ved vask.
Sitter bom fast på regnklærne også.

Lurt tips, skal prøves :-)

Back
Topp