Asics gel kayano 17

LilleLavendel

Forumet er livet
Noen som har erfaring med den? Hvorfor er den bra/ikke bra? Sliter med stadig tilbakevendende beinhinnebetennelse og mulig påbegynt hælspore..og så jeg som utdanner meg til sykepleier! Så trenger GODE sko til å labbe rundt i ganger med, og tror det må være en joggesko av noe slag. Har søkt litt rundt, og ser at denne skal være bra? Hva sier dere?:)

Før du kjøper noen som helst løpesko så går du å tester hvilken type sko du trenger etter din pronasjon :) kayano er en veldig god sko det hvis den er riktig til deg. Skoen er en overpronasjon sko og f.eks jeg som overpronerer er denne alikevel for svak så derfor ikke riktig sko til meg. Mange sliter med betennelse og vondt pga feil eller dårlig sko så derfor viktig å få skjekket dette. Dempingen i skoen er mer en nok til deg siden du bare skal gå med skoen. Du får ikke brukt all dempingen fordi du ikke blir like tung som en person som løper :) hvis du ikke bor i nærheten av løpelabbet så er xxl flinke til å teste og der gjelder også 30 dags fornøyd garanti, samme som g sport

Pannekaka skrev:
Før du kjøper noen som helst løpesko så går du å tester hvilken type sko du trenger etter din pronasjon :) kayano er en veldig god sko det hvis den er riktig til deg. Skoen er en overpronasjon sko og f.eks jeg som overpronerer er denne alikevel for svak så derfor ikke riktig sko til meg. Mange sliter med betennelse og vondt pga feil eller dårlig sko :) dempingen i skoen er mer en plenti siden du bare skal gå med skoen, og da får du heller ikke brukt all dempingen fordi du ikke blir like tung som en person som løper :)

jeg overpronerer....hm...men vet jo ikke om jeg overpronerer for mye til denne skoen da. fillern. hehe. takk for godt svar! igjen:)

Redigerte litt på innlegget og la til litt i slutten :) det som også er greit å vite er at løpesko er en ferskvare og ikke laget for å bruke hele arbeidsdager. Jeg bruker mine på jobb og merker allerede etter et halvt år at det er på tide med nye. De som løper ofte har somregel to par slik at skoen de løpe mest med får pause og dempingen holder lengre. Mange synes det er dyrt å måtte bruke nermere 3000 på 2 pa sko i året så hvis du finner en walkingsko som gir deg bra støtte, eller du kan kjøpe en ekstra såle til å ha oppi så er også det ett alternativ :) bare litt mindre å velge i der siden flertallet har goretex eller er i skinn som blir tett å gå med. Alternativ 3 er en terreng løpesko Uten goretex :)

Hvis du har en løpesko hjemme så kan du se i speilet om foten tyter ut på innsiden når du har skoen på. Da kan du stå rak i ryggen på en fot som om du skulle ropt kykkeliky og bøye kneet. Hvis du ser at foten presser ut så trenger du mer oppbygging :)

jeg har adidas response trail 17,- er det bedre tenker du da? det er jo en terrengløpesko.
jeg bruker gladelig 3000 i året på sko hvis jeg må:) men skal bare jobbe 50% sannsynligvis, og forhåpentligvis natt, så blir ikke så himla mange vakter i mnd:)
er det gel kayano du har?
skal sjekke det du skriver om pronasjon! g-sport mener jeg overpronerer, men ikke mye. jeg mener selv at det kanskje er litt mye, siden jeg har pådratt meg denne hælsporeproblematikken,- det henger visst ofte sammen med overpronasjon.

Den kan holde, men hadde valgt bort adidas hvis jeg skulle brukt terreng. Asics eller salomon synes jeg er mykere og har mange med bra demping og har flere modeller med duomax eller pronation protector til oss som trenger det :) response trail har vel heller ingen oppbyggning på innsiden. Selv går jeg med adistar salvation, men har ikke prøvd den helt nye som nettopp kom. Blitt gjort flere forandringer nå :) som sko nr. 2 har jeg hatt wave nirvana fra mizuno. Kjempe fornøyd, men salvation gir meg den beste støtten :) hvis kayano blir for mye for din pronasjon så kan det være du kan bruke 2160 hvis det er asics merke du liker best :) kjempe sko

er det veldig mye oppbygning i kayano?mer enn i 2160? er helt over meg av beundring og takknemlighet for at du gidder å svare så masse! haha. takk!:) jeg vil jo og gjerne finne en som er litt fin, helst hvit med litt rosa/lilla/plumme-farge (siden sykepleierskiltet er rååååsa! )
;)
men farge kommer i andre rekke.hehe

Kayano har mer oppbyggning på innsiden enn 2160 :) så det viktigste er at du får hjelp til hvor mye du trenger. Får du for mye vil foten din bli presset over på ande siden og da vil du underpronere. 2160 er svart nå, mulig også i andre farger. Var skikkelig rosa i vår. Kayanoen har nå kommet i hvit med turkisich og var hvit med rosa tidligere. - Bare hyggelig å hjelpe. Mulig jeg bommer noen steder, kan gå i surr av og til :p men hvis du finne en sportsbutikk som kan mye om dette og kan teste føttene dine så får du nok med deg riktig sko hjem :)

Var og tok bilder og greier igår, og fikk beskjed om at jeg overpronerer, et sted mellom medium og mye. ikke veldig mye altså, men ikke lite heller. prøvde på gt-2160 og kayano 17, men er vanskelig å vite når man bare labber rundt i noen minutter! kan få gt 2160 til 799, så det blir jo halve prisen da, men er litt usikker på om den kanskje var fr lite bygd opp! ææ, vanskelig. får vel bare ta en råååsjans!

Jeg har di skoene og jeg er kjempe fornøyd... men nå fikk jeg spesialsåler av manuellterapauten min i dag pga jeg er plattfot... men kayano skoene skal støtte mer opp på innsiden av foten ihvertfall-.

jeg er vel egentlig ikke plattfot, har høy vrist og greier, og bue under foten....men han mente nå jeg overpronerte likevel? hm...
pannekaka: så dere hadde dem til 499 på xxl i oslo nå! ÅÅÅÅ,er det mulig, gikk ikke an å bestille jo! hehe. fillern heller. dere sender ikke hvis jeg ringer?

LilleLavendel skrev:
dytter så pannekaka ser! mener hun jobbet der....hmm..

Vi sender ikke nei, men hvis noen kunder vil grine seg til dem i butikken så kan det gå :P

Men grunnen til den lave prisen er priskrig i hovudstaden, men hvilken sko ble du anbefalt av han?

LilleLavendel skrev:
gel kayano 17!er g od på grining,så på får vel bare gi jernet da:)

Hehe, eller vente på ett bra tilbud. Finner du skoen billigere i en annen butikk så får du en bedre pris hos XXL :)

Pannekaka skrev:

LilleLavendel skrev:
gel kayano 17!er g od på grining,så på får vel bare gi jernet da:)

Hehe, eller vente på ett bra tilbud. Finner du skoen billigere i en annen butikk så får du en bedre pris hos XXL :)

oi, er det sant? hva må jeg vise da? må jeg bare si det liksom, eller trenger jeg en skriftelig bekreftelse fra den andre butikken? regner med det må være en norsk butikk? hehe

Back
Topp