Aselli sårsalve

Olive76

Forumet er livet
Må jo lage en ny tråd da jeg ikke fandt det Løgstrupsitatet som kunne frigjøre meg fra diktatutert...

Så da vil jeg hermed opplyse om Aselli sårsalve som var det som fungerte på det sår Malte hadde fått av gjentagen syre-tann-bæsj i bleien.

Inotyol fungerer også bra, men ikke på åpne sår som dette. Og Silulen sverger vi til ellers i noenlunde freds-tider. (har prøvd mye annet, men guttene mine tåler det meste annet dårlig)

Så da vet dere det. Aselli altså. Helt ny oppdagelse for meg. Derfor ville jeg dele.

Løgstrupsitat?

Skal notere meg den sårsalven!

Er en plakat i kjøkkenet på jobb om at man skal vaske opp etter seg. En kollega hadde satt opp et sitat av K.E. Løgstrup (dansk teolog) der det stort sett stod at ingen annen kan gjøre seg herre over et annet mennskes frie vilje. Underforstått: Mennesket vil alltid gjøre sine egne valg. Ingen annen kan gjøre valgene for deg. Ergo kan ingen bestemme at andre skal vaske opp etter seg hvis de ikke vil![8D]

Takk for tipset - da har vi det i bakhånd om det skulle være nødvendig. Vi har nettopp blitt bestevenn med Inotyol vi da, hadde aldri behov for noe slikt med Johanna, da klarte vi oss fint med zink og pudder. 

Skulle nesten tro at den hang på skapet på spiserommet på Prix,
for der gidder ingen vaske opp etter seg [:@]
Liker bedre denne: Rydd opp etter deg! Mora di jobber ikke her! [;)]

Ellers så digger jeg ei salve som kun kan kjøpes på Stord [&:]
Den heter Ritland Salve, og den er bare helt fantastisk! Uansett hvor sår
Linnea har vært, eller noen andre i familien vår de siste 40 årene iallefall,
så har det vært HELT borte etter max 2 dager [:D]

ORIGINAL: Nøste77

Skulle nesten tro at den hang på skapet på spiserommet på Prix,
for der gidder ingen vaske opp etter seg [:@]
Liker bedre denne: Rydd opp etter deg! Mora di jobber ikke her! [;)]

Ellers så digger jeg ei salve som kun kan kjøpes på Stord [&:]
Den heter Ritland Salve, og den er bare helt fantastisk! Uansett hvor sår
Linnea har vært, eller noen andre i familien vår de siste 40 årene iallefall,
så har det vært HELT borte etter max 2 dager [:D]

Spørs om du kunne blitt rik av å eksportere til andre deler av landet? Trøndelag f.eks?

Back
Topp