Arving

Flower

Flørter med forumet

Vi har arvet en Stokke-seng, den er blitt brukt av to barn.

Det jeg lurer på er om det går greit å bruke en arvet madrass?

Vi kjøpte ny madrass til babydelen, men nå har vi byttet til den større delen.

For å se..

Vi har en helt ny stokke-madrass som har vært utstillingsmadrass eller noe sånt. Men den er litt ulik den vi fikk med sengen.

Har det noe å si om madrassen er litt kompakt og hard? Tenker på "pustingen" til madrassen. Vi fikk den fra stokke-fabrikken så jeg kan aldri tenke meg at den er "farlig", men liker å få andre sin mening også..

Er vel ikke anbefalt å bruke brukt madrass da det øker sjansen for krybbedød pga bakteriene, men tåler den vask eller rens på over 60 grader ser jeg ikke noen grunn til at den ikke kan brukes..? De er jo blitt et halvt år nå og tåler litt mer enn som nyfødt :) Men må si jeg valgte å kjøpe ny ti lbegge mine isteden for å arve, men har brukt brukt madrasser når jeg har vært hjemme på besøk o.l. ;)

Det var akkurat derfor vi kjøpte ny til babydelen.  Skal sjekke om selve madrassen kan vaskes, den som er arvet. Trekket på den kan hvertfall, men kun på 40 grader.

Jeg er flink til å lage hodebry for meg selv, med tanke på at jeg egentlig har en splitter ny madrass ;-)

Rosa*10 skrev:

Vi har en helt ny stokke-madrass som har vært utstillingsmadrass eller noe sånt. Men den er litt ulik den vi fikk med sengen.

Har det noe å si om madrassen er litt kompakt og hard? Tenker på "pustingen" til madrassen. Vi fikk den fra stokke-fabrikken så jeg kan aldri tenke meg at den er "farlig", men liker å få andre sin mening også..

Hard madrass er jo supert, babymadrasser skal være faste. :)

Jeg ville ikke brukt en arvet madrass til mine barn.

Jeg ville ikke brukt en arvet madrass til mine barn. Men det er viktig at den er kompakt å hard:)

Jeg vet at en babymadrass skal være hard, men ble så usikker på denne siden den ser så ulik ut til den som er arvet.

MEN problem løst, vi bruker den nye! :-)

Back
Topp