Arvet vugge. Hva skal vi ha i vuggen?

Theab

Flørter med forumet
Hei

Vi har arvet en kurv seng. Den har blitt flittig brukt i familien. Spørsmålet er hva jeg skal handle inn?
Er det kun madrass og dyne? Evt hvordan dyne skal vi kjøpe?

Et annet spørsmål. Jeg har hørt at babyer ikke skal sove på brukte madrasser. Er det noen som vet hvorfor?
Vuggen er oval, så lurte litt på å kjøpe inn en madrass og bare klippe den til:)

Så koslig :) Ville kjøpt 65×80 cm dyne. På Jysk ol selger de skumgummimadrasser du kan klippe til.

Ny madrass anbefales grunnet fare for krybbedød.

Det med brukte madrasser går på både bakterier, at de blir myke, og at de kan avgi gasser. Kan lese om det på landsforeningen for uventet barnedød (lub), det som før het krybbedødforeningen :)

Hei

Vi har arvet en kurv seng. Den har blitt flittig brukt i familien. Spørsmålet er hva jeg skal handle inn?
Er det kun madrass og dyne? Evt hvordan dyne skal vi kjøpe?

Et annet spørsmål. Jeg har hørt at babyer ikke skal sove på brukte madrasser. Er det noen som vet hvorfor?
Vuggen er oval, så lurte litt på å kjøpe inn en madrass og bare klippe den til:)
Ny madrass er anbefalt fordi gamle madrasser gjerne er blitt for myke og kan inneholde mye bakterier og dermed øke faren for krybbedød

Greit med ny madrass :)

Jeg tenkte bare bruke teppe i vugga, ikke dyne liksom. Vi har det som regel godt og varmt i stua så regner med det holder :)

Back
Topp