Arvet tøy?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Pleier man å levere tilbake arvet barnetøy? Jeg arvet aldri noe til Felix, men til lillesøster har vi fått jenteklær fra flere bekjente. Det har gått bittelitt i surr for meg, og jeg har ikke helt full oversikt over hva vi har fått fra hvem...

Jeg pleier å spørre. 
Det som kommer fra familien her går totalt på rundgang da det kommer flere unger. Litt vi har fått av ei venninne har vi fått beholde, hun har tatt vare på det hun vil ha selv til evt senere barn. 

Det er selvfølgelig det jeg burde ha gjort. Vi sender også på rundgang tøyet som arves i familien. Der trenger jeg ikke tenke på hvor det kommer fra, for alt skal uansett videre til neste søskenbarn, sammen med det tøyet jeg kjøper selv.

Det siste vi fikk nå tror jeg at jeg skal  prøve å holde styr på, og så prøve å levere tilbake når hun vokser ut av det. Det som plager meg mest er at jeg fikk en veldig overraskende pose med spesielt nydelig tøy fra en jeg knapt kjenner. Fikk bare summet meg til å si takk, og har faktisk ikke snakket med henne siden. Får kanskje prøve å finne ut av navn og adresse...

Arver fra to venninner som er ferdige med små barn, så levere ikke tilbake til de men hun ene har ei venninne som arver fra meg igjen

hun jeg arver fra skal ikke ha det tilbake. hun har 3 barn. Linus arver masse(!!!) klær fra sønnen hennes som er 6 år. Hun har ett barn til som er like gammel som Viljar, men det er ei jente, så etter at hun fikk vite at hun hadde ei jente i magen skulle hun ikke ha noe tilbake. (Men før hun ble gravid og ikke visste kjønn ville hun ha det tilbake fordi hun regnet med hun kom til å få ett barn til etterhvert)
de fleste man arver tøy fra sier vel om de skal ha det tilbake eller ikke. det gjør hvertfall jeg. Når jeg gir det til de sier jeg: og når du er ferdig med det kaster du det bare eller gir det videre. 

Jeg syns hvertfall det er veldig greit å vite på forhånd om klærne er ett lån eller ikke. For om man vet at klærne skal tilbake syns jeg det er vanskelig å bruke de i frykt for å ødelegge. f.eks enkelte matretter som ikke går bort osv. Gidder ikke  ha klær på barne jeg må tenke over hva de spiser, hvor de leker osv. 

Back
Topp