Arvet barnevogn

Maxi4

Forelsket i forumet
MayDay2021
Vi har fått en barnevogn fra familien til samboeren min. Bugaboo Buffalo fra ca 2013. Forstår etter litt googling at dette er en veldig god vogn, selv om den er utgått. Men problemet mitt er at vi ikke har blitt spurt om vi skal ha denne vognen, det har bare blitt antatt og den har blitt levert her. Den mangler bærestang og fargen på kalesjen er ikke den jeg hadde valgt og litt falmet. Men dette er ting man sikkert kan leve helt fint med. Derfor ville jeg følt meg skikkelig rotten om jeg sa vi ville kjøpe en ny vogn istedenfor. Eller? Vanskelig. Er jo mye penger også, men det er ikke største issuet. Som førstegangsfødende OG glad i kontroll hadde jeg så lyst å fikse slike ting selv. Men det viktigste er kanskje bare å ha en vogn og lære seg å ikke være så kontrollfrik. Hva tenker dere, levere tilbake eller beholde? :)

Dere kan jo dra en liten hvit og si at dere har bestilt allerede, eller allerede sett dere ut en vogn dere skal ha fordi den passer behovene deres veldig bra. Jeg ville kanskje vært ærlig og si at det er stas å kjøpe nytt som førstegangs.. :)
Behold den til barnehagevogn? :)

*augustsniker som i skrivende stund googler vogner*

Å ha den som barnehagevogn er en god ide, da gjør det ikke noe om den har skjønnhetsfeil, den blir nok med ut i all slags vær og godt brukt og slitt. Jeg ville følt meg litt bedre med en ordentlig vogn hjemme og en slitt en i barnehagen, så lenge den er trygg for barnet.

Om du ikke vil fornærme noen kan du jo si at den ikke passet for dere å trille, alle har ulike behov og en vogn som er aldri så god kan være feil for noen om den er for tung, lav, høy, feil vinkel på håndtak etc. Men legge til at den passer i barnehagen og så investerer dere i en vogn som passer deg og din kropp og behov til hjemmebruk :)

Owæææ, kjenner jeg blir provosert her jeg ligger! For å være ærlig synes jeg det er direkte FREKT av de. Altså, kjempe trivelig at de ønsket at du skulle arve vogna! Men jeg tenker at det skal du få bestemme selv, og det er en 13 modell, MYE har skjedd i vognjungelen på 7-8 år. Håper du kjøper drømmevogna, og ikke bryr deg om de blir skuffa eller noe..

Dette er en så vanskelig situasjon å være i - vi står i det samme selv. Man ønsker å vise takknemlighet samtidig som man faktisk ikke ønsker å ta imot - for vår del reagerte giveren med å gå direkte i forsvar, og hele opplegget ble bare ubehgelig - men likevel står vi på vårt, om at dette er mitt (ikke hans) første barn, og at det er en etterlengtet del av prosessen å skape barnets omgivelser og velge utstyr og klær selv, som passer våre ønsker og behov. Til tross for noe ubehag når jeg forklarte at dette er vi takknemlige for, men vi ønsker å handle dette nytt selv, så er jeg SÅ glad for at jeg tok det opp og sto på mitt:) Men som de over her sa, så er det jo veldig kjekt med en barnehagevogn man ikke nødvendigvis har investert så mye i, så det kan jo være en gylden middelvei der ‍:happy:

Hadde takket pent og sagt at det er akkurat hva vi trenger til barnehagevogn! Så får det være på dem sin kappe å bli fornærmet eller ikke.

Hyggelig tanke å ville gi dere en vogn, og spare dere for de pengene - men de har ikke spurt om den dekker deres behov eller tenkt over at dere kanskje skal ha et valg oppi det hele. På lik linje som dem ikke har spurt om deres ønsker eller behova av en vogn trenger dem da egentlig ikke å henge seg opp i deres bruk av vognen heller.

Åå så godt å få forståelse fra andre i samme fase! :Heartred Og takk for gode tips om hvordan si fra eller at vi kan bruke den som barnehagevogn. Det var ikke dumt! Føler meg litt tryggere i at vi kan gjøre det vi føler er best.

Samboer skjønte at jeg ikke var helt fornøyd i går, og fant ut at vi kunne bestille nye deler som kalesje og bærestang fra utlandet selv om den er utgått. Så det kan jo være en løsning. Men tror jeg vil at vi først går sammen på butikk og prøver litt vogner (har hittil bare lest litt på nett) og finner ut om det er en annen vogn vi heller ville hatt. Om vi etter det velger å beholde den vi har fått har vi tatt et valg selv, og det føles alltid bedre :)

Jeg skjønner deg godt, og tenker som de andre at om dere har plass så er det flott å ha barnehagevogn klart, evt en å ha hos en besteforelder eller lignende?:) Og vil dere ikke såre dem så var det å ta en hvit løgn å si dere har bestilt vogn allerede en god ide, da er man fortsatt takknemlig for at de tenkte på dere og nok bare ville være snill :)

Vi hadde ei Brio barnevogn stående i barnehagen, og ei Stokke Trailz vogn hjemme. Kunne ALDRI ha trilla rundt på den Briovogna, så tung og gyngende som den var. Men den funka bra til barnehagebruk, og vi var heldige og fikk ha vogna stående i barnehagen i tillegg.

De aller fleste ønsker dere bare godt når de låner bort eller lar dere arve utstyr, men jeg mener man må spørre først da noen har ulike behov og ønsker enn man selv har. Hvis det ikke er vognen dere ønsker å bruke så er det helt innafor å kjøpe ny vogn av den typen dere ønsker. 2013 er også en eldre modell så den er ikke like god som da den var ny, det må også huskes på at normalsituasje kan være nok til at den blir ubehagelig med trilling for eksempel, eller at hjulene er så slitt at de lekker luft eller må byttes ut.

Som flere sier er det sikkert fint å ha som barnehagevogn også kan dere heller kjøpe den dere ønsker til normalbruk ☺️

Akkurat samme skjedde med oss, unnskyld ordtaket, men bedreviter av en storesøster ga oss hennes vogn enda vi sa vi skulle ha en annen type. Vi har kjøpt den vi ville ha og beholder hennes til barnehage sove vogn :joyful:

Ja jeg tror de som har gitt den til oss tenker de gjør oss en tjeneste, så da må det liksom gjøres ekstra skånsomt om vi ikke bruker den som hovedvogn. Prøvde å si før den ble levert her at vi måtte gjøre litt undersøkelser før vi ble enige om hvilken vogn vi ville ha og at jeg kan være litt spesifikk på slike ting, men fikk et svar om at den var jo så dyr og den beste på markedet når den ble kjøpt. Og da føler man seg ikke så hørt. Men samtidig vil de vel bare være hyggelige. Takk for alle svar og forståelse :love7

Barneutstyr tar MYE plass når man bare har det stående og ferdig med det, så å gi bort ting kan kamufleres som en enkel måte å bli kvitt utstyr på også :hilarious: selv om de fleste sikkert utelukkende mener det godt.

Etter vi fikk barn har det kommet mye rart hit fra folk som vil bli kvitt søplet etter sine egne unger. Det føles sikkert bedre for folk å gi det bort enn å kaste det.
Ville nok som andre her skriver beholdt som barnehagevogn og kjøpt den jeg helst ville hatt selv om man har mulighet/økonomi til det :)

Jeg er veldig for brukte ting og har arvet masse fint også. Men veldig ofte får man ting og klær som kanskje passer best i søpla :hilarious: Ikke det at det gjelder den vognen altså:p Bare den oppfatningen jeg har etter at vi har fått og fortsatt får poser hengt på døra fra naboen til besteforeldre f.eks. Hvor klærne både er flekkete og hullete :hilarious:

Back
Topp