Arvet 30+ år gammelt madrass til sprinkelsenga.

lillemy1396

Andre møte med forumet
Hei! Spørsmålet da som jeg har er om hva skal jeg gjøre med et gammelt madrass som samboeren min fikk arvet av svigermora mi?
Greia er at jeg vil ikke akkurat være en picky person og heller vil ikke se utakknemlig ut, men har lest en god del på at man skal helst kjøpe ny madrass og ikke bruke en så gammelt... jeg vil jo helst kjøpe ny madrass, men da føler jeg meg slem...
Hva vil dere anbefale/ meningen deres om dette her?
Evt. tips til en ny madrass som er god, fast og som ikke koster all verdens.

Hadde kjøpt ny, uten tvil.
Skjønner følelsen din av å føle seg utakknemlig, men det er du jo ikke :)

Svigermor trenger kanskje ikke vite at du kjøper ny?
Har ikke mye peiling på madrasser, sikkert mye bra å velge mellom.
Vi kjøpte denne fra IKEA:

De har flere rimeligere også, men endte på den siden den virket smart med tanke på rengjøring.

Du kan si at du setter pris på det, men materialer har en viss levetid. En skummadrass er ikke laget for å leve i 30+ år. Senger generelt har 5-10 år på madrass og 25+ år på rammer. Det kommer selvfølgelig ann på bruk og hva de er laget av, men en skummadrass f.eks vil bli mer porøs og kanskje ikke gi den støtten et barn trenger. Ikea har veldig mange fine madrasser til ikke så fryktelig dyre summer. Jeg kan gi et eksempel, mine foreldre har spart mye tøy etter jeg var liten. Jeg er nå 31 år gammel, mye av det som de hadde spart hadde strikk i seg, den var på de aller fleste plagg helt morknet og hadde ingen strekk igjen, når den ble dratt ut så bare røyk det. De klærne har ligget tørt oppbevart i 25-30 år, så materialet har bare ikke tålt det. Andre plagg hadde strikk som var laget av et annet materiale som tålte å bli lagret. Så det handler ikke alltid om bruk.

Ville enten takket nei og kjøpt ny, eller hvis den allerede er i hus kastet den og kjøpt ny uten å gjøre store saken rundt det :-)

Hei! Spørsmålet da som jeg har er om hva skal jeg gjøre med et gammelt madrass som samboeren min fikk arvet av svigermora mi?
Greia er at jeg vil ikke akkurat være en picky person og heller vil ikke se utakknemlig ut, men har lest en god del på at man skal helst kjøpe ny madrass og ikke bruke en så gammelt... jeg vil jo helst kjøpe ny madrass, men da føler jeg meg slem...
Hva vil dere anbefale/ meningen deres om dette her?
Evt. tips til en ny madrass som er god, fast og som ikke koster all verdens.
Aldri i verden om jeg hadde brukt den. Jeg hadde vist mannen info om hvorfor også.

Kastet den, også kjøpt en ny❤️

Tusen takk for alle svar! Har bestilt meg en ny madrass nå og sa til samboeren at jeg IKKE vil ha den gamle. Så da blir det splitter ny madrass på babyen vår:happy::Heartbigred

Back
Topp