Arvelig sykdom?

stikling

Andre møte med forumet
Jeg og samboeren min har etterhvert begynt å diskutere mulighetene våre for å få barn. Problemet er at vi tilsammen har et utvalg av helseproblemer som burde tilsi at vi muligens burde skåne verden for våre avkom... (Ja, jeg kan forstatt si det med et visst innslag av humor. Men jeg vet ikke helt hvor lenge det vil vare...)
 
Jeg har medfødt hypothyreose. (Lavt stoffskifte.)
Han har NF1, som er svært arvelig. Halve familien hans har det.
Begge har adhd. (Hvorpå jeg har en hittil uutforsket angst- og depresjonsproblematikk)
 
Vi kan få undersøkt et foster gjennom fostervannsprøve, men nei, jeg har ikke tenkt å bli gravid og ta aborter helt til vi finner et friskt et. Uaktuelt! Burde vi ganske enkelt og greit få han en tur til nøtteknekkeren og heller belage oss på adopsjon? Eller finnes det muligheter for prediagnostisering eller manipulering her? Jeg aner ikke....
 
Det er et valg dere må ta selv synes jeg. Kanskje dere burde snakke med en lege/jordmor....
 
 
 
vanskelig å uttale seg om et så personlig og vanskelig valg syns jeg...dette er nok noe dere bør ta opp med fastlegen deres...men lykke til videre[:)]
 
ORIGINAL: Nummer1(-:

vanskelig å uttale seg om et så personlig og vanskelig valg syns jeg...dette er nok noe dere bør ta opp med fastlegen deres...men lykke til videre[:)]

 
Lykke til[:)]
 
Back
Topp