Hei! Hvordan stiller dere andre dere til å arve ting til babyen? Jeg har svigerforeldre som har både det ene og det andre stående lagra fra samboeren min var liten, som de nå mener at vi kan få. Det er veldig hyggelig tenkt, men det er første barnet og jeg ser litt gleden i å kjøpe det meste nytt, samt at vi har god nok råd til det også. En annen ting er selvfølgelig om en bekjent som fikk barn for et par år siden og tilbød å gi bort eller selge noe til oss, men dette er ting som er nærmere 30 år gammelt og brukt av opptil flere barn.
Vil jo ikke virke utakknemlig, men f.eks så vil jeg gjerne kjøpe ny tripptrapp-stol, og ikke arve en gammel en. Det vil kanskje virke frekt om vi takker nei, og brått så har vi kjøpt en stol selv. Hvordan kan man takke nei uten å fornærme? Ville dere tatt imot for høflighet?
Vil jo ikke virke utakknemlig, men f.eks så vil jeg gjerne kjøpe ny tripptrapp-stol, og ikke arve en gammel en. Det vil kanskje virke frekt om vi takker nei, og brått så har vi kjøpt en stol selv. Hvordan kan man takke nei uten å fornærme? Ville dere tatt imot for høflighet?