arve skotøy

Ingen av mine arver sko og kommer aldri til å gjøre det, uansett hvor lite de er brukt ,
sender de heller til trengende , er nok av barn som ikke har sko i det hele tatt ,

har blitt frarådet arving av sko på alle hold , i mange år , eneste untak er pen sko hvor du kjenner selger og vet med sikkerhet att de er brukt lite

det tar ikke lang tid før en sko er gått inn sies det

Hva med de her i Norge som ikke har råd til sko til 5-600 kroner som blir brukt i to mnd før de er for små, , blirde sett på som trengende? likestilles de med de familiene i utlandet som kan arve sko?

er det sånn at nordmenn så absolutt ikke kan arve sko, men så lenge du ikke bor i Norge går det bra?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Her arver vi ikke sko. Men leste at støvler og pensko var de skoene som går ann :)

Hva med de her i Norge som ikke har råd til sko til 5-600 kroner som blir brukt i to mnd før de er for små, , blirde sett på som trengende? likestilles de med de familiene i utlandet som kan arve sko?

er det sånn at nordmenn så absolutt ikke kan arve sko, men så lenge du ikke bor i Norge går det bra?

Er vel opp til hver enkel familie :) er jo kun anbefalt. Ingen som nekter deg å arve sko... Men har man råd til å kjøpe ny, bør man gjøre det etter anbefaling. Og jeg ville heller prioritert nye sko, og heller evt arvet klær hvis det sto på pengene . Men ja, gode sko er altfor dyrt.

Ja, det kan de. Du må se hvor slitt de er, og er de nesten ikke slitt er det ikke noe problem.
Det fikk jeg høre av en fysioterapeut.

Her arves kun skisko, bunadsko og finsko. Ellers sendes det til utlandet. :)

Dere som kaster, ikke gjør det!! Send det til noen som trenger de!!
Tenkte på det akkurat idet jeg skrev det. Nå ble jeg faktisk usikker på hva vi har gjort. Tror faktisk vi har sendt noe også :) ikke bare kastet.

Vi kjøpte sko til 299, og 350. Joggesko og vintersko. Og vi er veldig fornøyde. Ser dem har "cherrox" til 199 nå. 3 for 2 tilbud også. Sko trenger ikke koste 6-7-800 kr!

Dessuten, du bestemmer jo selv. Om du vil arve sko,fordi du ikke har råd til svindyre sko så er det da ingen som nekter deg. :)
I mange land lever folk uten ei kr. Ingen nav, ingen familie, og er fullstendig avhengi av veldedighet. Så ja, der er det lettere å tenke at sko går i arv, når alternativet er ingen sko på isende kalde små bein.

Så klart, arva sko er bedre enn ikke noe sko???
Så teit å skrive! De i uland, har ingen hjelp, ingen NAV, ingen støtte eller noe.. De har ikke klær i det hele tatt!
Og hvis noen i Norge har det sånn, så er det så klart bedre med arva sko da også, enn at barna går barfot. Og det finnes sko som ikke koster 1000 kroner, og det er mye tilbud.

Men har man ikke råd til å kjøpe sko til 500-600 kr skal man heller ikke gjøre det! Da kjøper man til 300 kr istedet!
Og det er forskjell på å ikke ha råd til dyre sko og ikke ha råd til sko i det hele tatt.
Her i Norge har vi faktisk muligheten til å kjøpe nye sko til 300 kr. Det er ikke nødvendig å arve. Jeg vil iallefall ikke at datteren min skal få feilstillinger i de søte små føttene sine og få plager med hofter, rygg og nakke senere i livet.
Men å sende det til folk i nød blir noe helt annet. Fryse ihjel eller bruke sko som er brukt... Valget hadde vel vært enkelt for enhver mor.

Her kastes (vet at det for mange høres helt forferdelig ut) alle sko når poden har vokst ut av de. Uavhengig av om de er brukt mye eller lite. Vil ikke at hverken evt. kommende søsken eller andre barn skal få beina sine skadet på noe vis.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her arver ungene pent brukte støvler og vintersko for å ha stående hjemme. Kjøper nye støvler som de har stående på bhg og så kan vi bruke de andre hjemme. Blir uansett ikke mye brukt da. Pent brukte vintersko er greit å ha i tilfelle de nye blir våte eller står igjen i bhg. Tror nok man kan bruke arva sko dersom man ser litt på hvor slitt de er. Tar ikke imot sko fra nevøen min for han har veeeldig feil fotstilling, og da tror jeg nok at skoene han har brukt er dårlige sko å arve....

Back
Topp