Arve sko fra søsken....?

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Jeg kjøper mye brukt, til både meg selv og til den lille, men det finnes ting som undertøy, badetøy og sko som jeg ikke kjøper brukt.

Så blir jo det samme for den lille,men hva syns dere om å la de små arve etter søsken,når det kommer til sko de bruker de første årene?

Når begynner de da evt. å få nye sko og slutte å arve sko?

Super viktig at skoen får formet seg etter barnets egen fot! Hvertfall de første årene :) ( og egentlig hele tiden) jobber selv i en skobutikk og ser hvor viktig det kan være.

Tja fin sko som er brukt kanskje 2 ganger og kanskje skal brukes lokke mye blitt arvet men ellers kjøper vi alt nytt!

Ser at her er det mange som selger brukte skole

Sko de skal gå i ville jeg ikke latt de arve, men mine arver skøyter, skisko, og penskoene som bare brukes i bilen på vei til selskap. 1-åringen skal ha arvede bunadssko også i år, fordi hun uansett ikke skal gå selv 17.mai. Neste år skal hun tråkke mer, og da får hun nye bunadssko.

Arver finsko, støvler, skøyter og skisko uten å mukke, de rekker verken å bli slitt eller forme seg spesielt etter foten. Pent brukte vintersko (vi har jo knapt vinter) blir reservesko her, bytter gjerne sålen hvis den bærer noe preg av bruk. Sommersko slites stort sett ut og går ikke i arv, sandaler hender det jeg ser an (er ikke akkurat alltid sommer heller).

Hovedsko som skal brukes daglig kjøper jeg alltid nye til alle barna, joggesko/sandaler/vintersko. Men har brukt arvet som ekstra sko, sko de bruker en gang i blandt eller når andre sko er våte feks.

Jeg kjøper mye brukt, til både meg selv og til den lille, men det finnes ting som undertøy, badetøy og sko som jeg ikke kjøper brukt.

Så blir jo det samme for den lille,men hva syns dere om å la de små arve etter søsken,når det kommer til sko de bruker de første årene?

Når begynner de da evt. å få nye sko og slutte å arve sko?

Vi har tatt vare på pensko han har brukt en eller to ganger og sko han ikke gikk med, men ellers nytt!!!

Her arver yngste av eldste akkurat nå. Vi kaster de skoene som er brukt mye og er "ødelagte". De skoene hu brukte i fjor og i år blir kastet. Hu bruker fortsatt samme str som i fjor. Hu likte ikke å gå med sko før i fjor så de skoene før det er utrolig lite brukt. De er mest brukt for at hu ikke skal fryse på beina i vogna og bilen.

Har flere arvesko til lillemann når han blir stor nok, både fra søsken og onkel.

Sko til daglig bruk blir ikke arvet, men type finsko som brukes en sjelden gang er Ok [emoji846]

Back
Topp