Arve madrass

SHS

Elsker forumet
Lar dere lillesøster/lillebror arve madrass etter større søsken?

Har jo lest at man ikke bør gjøre det pga. fare for krybbedød. Samtidig, så vet jeg jo at det ikke har vært gulp, oppkast eller tiss på madrassen. Hvis jeg lufter den godt, så kan jeg ikke forstå at det skal være så farlig, men blir jo usikker når man leser om krybbedød. Hva gjør dere?

Kastet den etter storesøster, så her blir det ny.

Termin 1.februar 2014

Vi solgte den etter storesøster så her blir det ny. Det er vell pga at førstemann lager "avtrykk" i madrassa at det blir fraråda?

Jeg har nettopp gitt storebror sin til veldedighet. Veldig enkel å vaske , så kunne sikkert brukt den til lillesøster.
Men når den er brukt i 3 år. . . Da sponser vi ny til nykommeren :)

Vi solgte den etter storesøster så her blir det ny. Det er vell pga at førstemann lager "avtrykk" i madrassa at det blir fraråda?

Aldri hørt om det med avtrykk, har bare hørt at det kan være gammel gulp, tiss og oppkast som gjør det.

Hmm, kanskje det må bli ny for å være helt sikker da. Føles bare så bortkastet å kjøpe noe man har. Liker ikke sånn bruk og kast jeg.

Ja det gjør jeg. Med overmadrass og tisselaken er det ingenting som har kommet ned i den. Har jo hatt den i en ren seng i et rent rom. Kommer til å legge overmadrass og tisselaken mellom denne gangen også, så ser ikke problemet. Trekket er vasket og madrassen er oppbevart rent, kjørlig og tørt. ser ikke at det skal være uhygenisk.

Jeg tror generell hygiene rundt baby er viktig og oksygenrik luft. Mye annet man heller bør passe på enn akkurat den madrassen så lenge man har behandlet og oppbevart den ok.

Ja det gjør jeg. Med overmadrass og tisselaken er det ingenting som har kommet ned i den. Har jo hatt den i en ren seng i et rent rom. Kommer til å legge overmadrass og tisselaken mellom denne gangen også, så ser ikke problemet. Trekket er vasket og madrassen er oppbevart rent, kjørlig og tørt. ser ikke at det skal være uhygenisk.

Jeg tror generell hygiene rundt baby er viktig og oksygenrik luft. Mye annet man heller bør passe på enn akkurat den madrassen så lenge man har behandlet og oppbevart den ok.

Ja, jeg tenker egentlig som deg at dette bør være godt nok. Jeg skal jo kjøpe ny overmadrass, og det er jo den som er nærmest babyen.

Det skal være greit å arve etter søsken

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Her arver nok minstemann. Madrassen er av god kvalitet, kostet 2000kr og er så god som ny. Ingen gulp, bæsj eller tiss på heller. Sengen er nok litt stor så blir en moses krybbe de første mnd slik vi gjorde med storesøster.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Her kommer mini nr 2 te å arve storesøster sin, men d e pga æ veit at ho ikke har spydd, gulpa eller tissa på den.
Te første kjøpte vi alt nytt av madrassa :)

Her tar vi ingen sjanse og kjøper ny

Vi bruker nok den samme selv om den nå begynner å bli noen år. Synest å huske at den var nokså dyr, og det har vært minimalt med gulp og tiss i den, brukte mye tisselaken. Trekket skal selvfølgelig vaskes og madrassen luftes godt før babyen kommer.

Ifølge den linken fra lub så er det minimalt med fare for krybbedød pga madrassen, de har ingen studier som underbygger det. Derfor fokuserer vi på helt andre forebyggende ting mot krybbedør en madrassbytte.
Jeg er heller ikke fan av det bruk-og-kast samfunnet vi har i dag.

kommer til å kjøpe ny.. tar ingen sjanser.. er mer verdt å kjøpe ny enn å gå å gruble over det :)

hadde vært skeptisk om du hadde kjøpt den brukt, men når du vet hva som evt. hat kommet i madrassen så hadde jeg ikke nølt.. kommenede baby kommer til å bruke madrassen etter storesøster.. vi bytter tisselakenet. madrassen var ny i feb 2012..

Back
Topp