Arve dyner etter søsken?

Etter ein vask og ei god lufting, ser eg ikkje problemet med å arve det nei. Madrasser er jo ikkje fullt så lette å reingjere skikkelig, så dei er litt meir fornuftig å bytte ut.

Ja, vasker de bare godt å lufter som hun over skriver :) Storebror er bare 21 mnd nå, så dynene er jo ikke gamle :)

Tenkte i utgangspunktet arve både madrass og dyne. Må vurdere kvaliteten på madrassen. Har stått og støvet ned i 5 år.

Tenker det går bra med god lufting og vask. Madrassen har også alltid hatt madrassbeskytter på. Og i starten sover baby i babynest og ikke direkte på madrassen.

Tenker det går bra med god lufting og vask. Madrassen har også alltid hatt madrassbeskytter på. Og i starten sover baby i babynest og ikke direkte på madrassen.

Kjøper du ny babynest da? [emoji28]

Det måtte jeg for det gamle ble arvet av ei som trengte det.

Trur jeg ville brukt det også. Så lenge den kan vaskes. En del babynest har jo madrass som kan byttes eventuelt.

Kommer litt ann på hvor lenge det er brukt, hvordan det er lagret og hvordan det kan vaskes for min del.

Hadde de blitt spart på hadde jeg bare vasket de. :)

Madrass har vi ikke lenger, foruten til krybben. Den går i arv. Har alltid brukt tisselaken under vanlig laken for å beskytte madrass og en god vask + luftig mener jeg holder. Det er en liten fibermadrass dessuten.

Dyner er vel sjelden noe problem. Jeg har kjøpt et par nye i dun denne gangen pga dette med allergi. Men har også igjen både 2 og 3 dyner til sprinkelseng fra de andre + et par vogndyner som vi kommer til å vaske og lufte. Så også med en del sengetøy, selv om det også blir nytt. Alt av laken blir nytt, det gamle er kastet.

Fant også igjen sprinkelbeskytteren fra de andre to, som også bare skal få seg en god vask.

Takk for svar alle sammen, kommer nok ikke til å kjøpe nye dyner :-)

Dyner og sovepose vaskes og arves etter søsken. Madrass blir kjøpt ny. Og ny «sau» til å ha i vognen/sengen.

Her skal det arves! Storesøster sover fremdeles i pose, så de er ikke akkurat mye brukt de to vi kjøpte inn til henne.

Dynen og madrassen (om vi nå kjøper ny madrass til den andre sengen) blir liggende til søsken. Dynen kan luftes/vaskes godt og madrassen vet vi hvordan blir brukt - med overmadrass over. Samme med babynest, vognposer, soveposer og lignende :)

Vasker og lufter godt så kan lillebror Arve dynene til storebror. Men han får ny madrass da i grindsenga.

Back
Topp