Hva tenker dere er greit å kjøpe brukt eller arve? Er det noe som dere tenker må være nytt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Madrass blir kjøpt ny uansett. Men bilstol kunne jeg godt ha arvet, men da måtte det ha vært av noen nære som jeg viste arvet videre en bilstol som var trygg (både alder og ikke kollisjon). Jeg kunne også latt baby arve lammeskinn fra storesøsken, men ikke fra utenforstående. Ellers skal det meste kjøpes brukt/arves her.Hva tenker dere er greit å kjøpe brukt eller arve? Er det noe som dere tenker må være nytt?
Her har me arvet alt fra senger, vogn og bilstoler til klær, gulpeklutar og ull-ammeinnlegg.. masse leker!
Det er gull verdt og arve Eg har altså arvet ullinnlegg, dyner og den slags fra min søster - hadde nok ikkje tatt i mot fra hvem som helst.
Men denne gang må me nok handle inn det meste da me har gitt vekk en del av det me hadde.
Madrasser kjøpes nytt.
Bilstol kan en arve dersom en vet at den ikkje har vært utsatt for slag og er innafor grensa for år. Me arver bilstoler av søster og kjenner godt til historie.. da er det greit.
Nå må me kjøpe første bilstol ny da den er blitt for gammel.
Blir kjekt å komme så langt at man kan begynne litt innkjøp
7 eller 8 år mener jeg. Isoporen må byttes daMå bare spørre; når er en bilstol for gammel? Visste ikke at det var en greie jeg Vi låner bare av søster’n til mannen, og synes jo den virker bra, men den begynner jo å bli noen år
Må bare spørre; når er en bilstol for gammel? Visste ikke at det var en greie jeg Vi låner bare av søster’n til mannen, og synes jo den virker bra, men den begynner jo å bli noen år
7 eller 8 år mener jeg. Isoporen må byttes da
Trygg Trafikk anbefaler og kaste seter som er 7 år gamle når det gjelder babystoler pga at de løftes ut og inn, samt bæres rundt om kring og er utsatt for noe dunk og slag.
Småbarnsstoler og beltestoler kan en bruke til den er 10 år.
Om bilstol er utsatt for ulykke skal den byttes, og en må være sikker på at den ikkje har vært utsatt for store slag om en skal arve slik stol.
Du kan lese om dette på Trygg Trafikk, hos bilstolprodusenter og andre sider om trafikksikkerhet