Artipoppe baby carrier- noen med erfaring?

Vivi

Blir kjent med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har kommet over en side med bæreseler/ sjal som jeg syns er så fine og de ser så gode ut! Men hjelp for en pris :nailbiting: De er rådyre! Er det noen som har prøvd disse bæreselene fra Artipoppe, eller kjenner noen som har? Er de like gode som de ser ut som? Og fungerer de bra fra nyfødt til større barn? Jeg har så lyst til å bære babyen masse, men syns det er vanskelig å finne den perfekte bæreselen :rolleyes::rolleyes:
 
Vi har fra ergobaby, syns var veldig fin til førstemann :) Jeg hadde selv ikke betalt så mange tusen for en bæresele :woot:
 
Vi har fra ergobaby, syns var veldig fin til førstemann :) Jeg hadde selv ikke betalt så mange tusen for en bæresele :woot:
Jeg vet...det er galskap :hilarious: Prøver å sjekke ut om jeg kan få tak i et brukt, men hadde håpet å komme over noen som hadde testet ut den modellen før jeg evt kjøper. Skal sjekke det du foreslår også :) Takk for tips :happy:
 
Jeg vet...det er galskap :hilarious: Prøver å sjekke ut om jeg kan få tak i et brukt, men hadde håpet å komme over noen som hadde testet ut den modellen før jeg evt kjøper. Skal sjekke det du foreslår også :) Takk for tips :happy:

Sniker
Sjekk i bæregrupper på fb. Jeg har der bare lest lovord om denne selen der, men har ikke prøvd den selv :) kjøp og salg bæretøy på fb kan brukes for å se om du finner en sele brukt.
Det er mange som blir forskrekka over priser på vevd bæresjal og sele, men de holder samtidig lenge, kan selges videre og i mange, men ikke alle, er sånn at du får det du betaler for ;)

Er det ditt første barn, eller har du hatt barn og bæreerfaring fra før?
 
Sniker
Sjekk i bæregrupper på fb. Jeg har der bare lest lovord om denne selen der, men har ikke prøvd den selv :) kjøp og salg bæretøy på fb kan brukes for å se om du finner en sele brukt.
Det er mange som blir forskrekka over priser på vevd bæresjal og sele, men de holder samtidig lenge, kan selges videre og i mange, men ikke alle, er sånn at du får det du betaler for ;)

Er det ditt første barn, eller har du hatt barn og bæreerfaring fra før?
Ja, disse er nok av god kvalitet og er visst laget under strenge etiske krav. Nå har jeg meldt meg inn i gruppen du nevner på fb, så krysser jeg fingrene for at det dukker opp en brukt :happy::happy: Dette er mitt tredje barn, men jeg har aldri brukt noe annet enn bæremeis på de andre da de var større. Så har ikke mye erfaring med seler og sjal :rolleyes: Men denne gangen har jeg et stort ønske om å bære barnet mitt mye :Heartred
 
Ja, disse er nok av god kvalitet og er visst laget under strenge etiske krav. Nå har jeg meldt meg inn i gruppen du nevner på fb, så krysser jeg fingrene for at det dukker opp en brukt :happy::happy: Dette er mitt tredje barn, men jeg har aldri brukt noe annet enn bæremeis på de andre da de var større. Så har ikke mye erfaring med seler og sjal :rolleyes: Men denne gangen har jeg et stort ønske om å bære barnet mitt mye :Heartred

Bæring er kjempekoselig ❤️
Det er også en egen tråd der hvor du kan skrive ting du ønsker å kjøpe. Den heter isosele juni eller noe slik.

Hvis du vil ha noe enkelt og rimelig til nyfødtperioden kan jeg også varmt anbefale elastisk sjal. Det er et merke som heter coracor som har nydelige og gode sjal, koster stort sett under 1000 kr og er lett å få solgt i gruppa på fb eller finn.
Dette kan forhåndsknytes, og var det første jeg prøvde med min nyfødte. Var redd det skulle være for vanskelig med sjal kontra sele, men elastisk er veldig lett å få til og å stramme. Bæreglede sin konto på YouTube har en veldig fin instruksjonsvideo for forhåndsknyt av elastisk sjal.
Det passer fra nyfødt og til ca 6-7 kg, men lett å få tilpasset til de bittesmå kroppene kontra en sele. Et annet alternativ for nyfødttiden er Ergobaby embrace, det er en myk sele som passer best til de minste. Har ikke prøvd den selv, men sett mange er fornøyde med den :)

Men når det gjelder sele, så tror jeg absolutt den du ser på er veldig god og om du velger den eller en annen vil jeg uansett anbefale en sele hvor du ikke behøver et separat nyfødtinnlegg og hvor stoffet over babyens rygg ikke er så stivt.
Og en fordel med sele er at det er ganske lett å få de rette innstillingene, og etterhvert å bære babyen på ryggen. Har forsøkt både meis og sele på ryggen, og sele mye bedre for ryggen min hvertfall :)

Uansett, det her var bare litt innspill/erfaring. Lykke til med jakten på den perfekte sele og med ny baby ❤️ :)
 
Elastisk er fin til å begynne med, da du bare kan kle den på deg som en topp og poppe baby inn og ut i løpet av dagen :) De er ganske billige brukt, men de siger ganske fort og varer kort. Bæresele er fine saker det også, men man må være litt obs på ergonomisk sittestilling og sånt. Det er lett å sette seg inn i :)

Vi begynte med elastisk, men den begynte å sige med en gang, så gikk kjapt over til sele, Tula FTG. Flott sele som vi bruker nå og da enda :) Vi fikk ei som ikke hadde tid til masse knyting og styr, så vi fant ut at ringslynge var helt toppen for vår del! Kjapt opp og ned, og hun får oversikt fremover uten å måtte sitte forovervendt. Den er litt knotete å finne ut av i begynnelsen, men når man får dreisen på setelaging og stramming så har du ungen oppe på et halvt minutt. Det er best for korte turer som på butikken eller byturer, og kjempebra for unger som vil gå litt selv.
Sjal har vi ikke fått til helt enda, men har kjøpt en kortis for å knyte på rygg. Gleder meg til å gå på tur når vi får det til!

Du har allerede funnet kjøp og salg gruppa ser jeg, og så kan du spørre om hjelp og tips i Norsk Bæregruppe hvis du ikke allerede har meldt deg inn der :)
 
Back
Topp