Artikkelen i Foreldre og Barn.

Mamsen til 3..

Forumet er livet
Om hun som har 6 barn...

har diskutert dette med mannen min...

Hvor mye er det de får i sånn finnmarkstillegg??

Jeg skulle VELDIG gjerne hatt 6 barn!
Men hvordan i alle dager skulle vi ha klart det økonomisk?!?!?
Vi har ikke råd nå en gang til at jeg kan gå hjemme med lillegutt uten lønn..
Vi har ikke allverdens med lån osv og mannen har helt normal lønn....
Og når man har 6 barn er det jo nesten ikke mulig å være ute i jobb,jeg har 100% nå(har litt perm for øyeblikket) og syns det er for mye nå når vi "bare" har 3 barn.

Kjenner jeg blir litt..nei jeg vet ikke,vanskelig å forklare...men igjen,jeg ville VELDIG gjerne gått gravid 6 ganger,fått 6 vakre nydelige barn som jeg hadde elsket over alt på jord hadde vi bare hatt økonomi til det!

Nei det var jo ikke mye...

Mannen snakket om at han tror de ikke betaler så mye skatt osv der oppe også?!?!?

Ei jeg kjenner har 3 barn og hadde hun hatt mer så hadde hun betalt mer i bhg enn hun hadde klart å tjene inn i forhold til at hun hadde fått kontantstøtte uten bhg.

Så med 6 barn så tror jeg nok ikke at hun jobber, da hadde vinninga gått opp i spinninga. Og så er det mulig at de klarer seg med kontantstøtta som biinntekt [8|]

Det hadde nok ikke gått bra her nei... Ikke har vi stort nok hus heller [8D] Målet mitt er 2 kanskje 3 barn uansett da, he he.

Tja, det handler vel mye om livsstilsvalg vil jeg tro (uten at jeg har lest artikkelen i det hele tatt).

Husker nimamma sa noe om å bo på landet, kjøre FLATT på svenskehandel når det gjaldt mat, gjerne ha noen bi-jobber for litt ekstra inntekt, evt. kunne jobbe hjemmefra mens ungene var på skolen... [:D]
(telefon-salg, oversettelser, grafisk design, IT-tingogtang, håndarbeid, websalg, frisør??)

Så vil jo kanskje litt arv spille inn etterhvert hos noen, og man kjører gammel Caravelle og that's it. [:D] Hehe. Har du to barn under 3 er vel det 6500, pluss 4 unger til blir jo nesten 6000 til bare i barnetrygd. Da har man plutselig 12 000. En mann som tjener kanskje 20 000?

Gode organiseringsevner, flink til å lage "billig" mat, rå på planlegging og innkjøp - venner og kjente å "arve" av? Syerske? Utleie av annen eiendom? Neh.. Vet ikke jeg. [:D]

Wow[8|]
Må ærlig si at jeg skjønner ikke at noen vil ha så mange barn jeg[8|]
En skal jo klare å følge opp hvert enkelt barn like godt også...

Her blir det bare 2 maks 3.[;)]

Aner ikke det med Finnmark da[;)] men det vil jo bli en del barnetrygd + kontantstøtte per unge, og visst de ikke går i bhg og sfo vil en jo spare det og kanskje det da går fint, og de yngste vil jo arve klær ol. Og da er det helst maten igjen[;)]

hmm tror jeg leste noe her om dagen om nordnorgetillegget fra nord troms og nordover får de 3800kr ekstra i barnetrygd pr barn under 18, hvis de har studielån kan de få avskrevet inntil 25000 i året på det, og masse andre fordeler, blant annet skattelette, og noe momsfritak(husker ikke hva...) så det går garanter helt greit for disse familiene med mange barn [;)] 

Kjennte jeg ble litt svett jeg, er snart 31 og har liksom nettopp fått min første... Men når sant skal sies er jeg imponert og en smule missunnelig over at hun tørr og at hun får det til! Er nok blitt for gammel for 6 barn jeg nå er jeg redd.

Jeg husker ikke helt hva det sto, men de får jo barnetrygd og finnmarkstillegg for 6 barn. I tillegg hadde de kontantstøtte for et barn. Dette utgjør 11000 kr i mnd. Mener også at de i Finnmark har mindre skatt. [:)] Hun har jo en fulltidsjobb med barna sine og har dem ikke i barnehage. Der er det jo mye og spare selvfølgelig, og er man flink med økonomi så klarer man mye. De skulle jo på sydentur og. Det synes er imponerende, at de får til for det. Har nå nesten ikke vi økonomi til med to lærerlønninger....

Back
Topp