Første barnebarn på svigers sin side, så der har jeg planlagt å lage lapper hvor det står «Bestemor», «Bestefar», «onkel», «tante» på også fortelle at det er en type kortskalle-lek. Strengt forbudt å holde opp lappene før vi begynner. Forklarer reglene med at på lappene står forskjellige roller som har en eller annen form for forbindelse med hverandre, og at det for eksempel kan være «folk som jobber på sykehus» («lege», «sykepleier», «portør», «jordmor» osv.) poenget er å finne ut hva sin egen rolle kan være ut i fra å se på de andre, og ved at man får stille noen ja-nei-spørsmål etter tur. Når vi begynner løfter alle lappene opp samtidig og holder den opp til sin egen panne. Så er det bare å vente å se hvor lang tid det tar før noen skjønner tegninga
Litt usikker på hva jeg skal skrive på min og mannens lapp hvis vi skal bli med..litt for obvious med «mamma» og «pappa» synes jeg, så vurderer noe annet først for så å bytte lapp til «mamma» for å understreke poenget når det begynner å gå opp for dem. Forslag til hva det kan stå før vi bytter?