Artig måte å fortelle at man er gravid på

Venterpåsistemann

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
JuniJubel2021
Juligull2021
Stjerneskuddene 2024
Augustbarna2024
Noen som har noen morsomme forslag ?

Vil gjerne gjøre det på en morsom måte for 5,5 åring og hun på straks 8 når jeg må fortelle at jeg er gravid (forteller dem nok ikke før uke 12 ca)

Første barnebarn på svigers sin side, så der har jeg planlagt å lage lapper hvor det står «Bestemor», «Bestefar», «onkel», «tante» på også fortelle at det er en type kortskalle-lek. Strengt forbudt å holde opp lappene før vi begynner. Forklarer reglene med at på lappene står forskjellige roller som har en eller annen form for forbindelse med hverandre, og at det for eksempel kan være «folk som jobber på sykehus» («lege», «sykepleier», «portør», «jordmor» osv.) poenget er å finne ut hva sin egen rolle kan være ut i fra å se på de andre, og ved at man får stille noen ja-nei-spørsmål etter tur. Når vi begynner løfter alle lappene opp samtidig og holder den opp til sin egen panne. Så er det bare å vente å se hvor lang tid det tar før noen skjønner tegninga xsmile9 Litt usikker på hva jeg skal skrive på min og mannens lapp hvis vi skal bli med..litt for obvious med «mamma» og «pappa» synes jeg, så vurderer noe annet først for så å bytte lapp til «mamma» for å understreke poenget når det begynner å gå opp for dem. Forslag til hva det kan stå før vi bytter?

Når vi ventet nr 2 kjøpte jeg en body der det stod «jeg skal bli storesøster» :joyful:

Og den skal nok fortsatt passe nr2 om 4 uker :angelic:

Første barnebarn på svigers sin side, så der har jeg planlagt å lage lapper hvor det står «Bestemor», «Bestefar», «onkel», «tante» på også fortelle at det er en type kortskalle-lek. Strengt forbudt å holde opp lappene før vi begynner. Forklarer reglene med at på lappene står forskjellige roller som har en eller annen form for forbindelse med hverandre, og at det for eksempel kan være «folk som jobber på sykehus» («lege», «sykepleier», «portør», «jordmor» osv.) poenget er å finne ut hva sin egen rolle kan være ut i fra å se på de andre, og ved at man får stille noen ja-nei-spørsmål etter tur. Når vi begynner løfter alle lappene opp samtidig og holder den opp til sin egen panne. Så er det bare å vente å se hvor lang tid det tar før noen skjønner tegninga xsmile9 Litt usikker på hva jeg skal skrive på min og mannens lapp hvis vi skal bli med..litt for obvious med «mamma» og «pappa» synes jeg, så vurderer noe annet først for så å bytte lapp til «mamma» for å understreke poenget når det begynner å gå opp for dem. Forslag til hva det kan stå før vi bytter?
Bakern og noe annet morsomt? :smiley-ashamed004

Jeg har laget trykket på denne t-skjorta som guttungen skal få ha på seg når vi besøker familie :) første ut er mamma i morgen:D prøver så lenge det lar seg gjøre og ikke si noe med han riktig enda siden han har en tendens til å fortelle litt av hvert i barnehagen:smiley-ashamed004

Vedlegg

• E7901A54-8E9B-4053-815B-918F0560A434.jpeg
    E7901A54-8E9B-4053-815B-918F0560A434.jpeg
    274,9 KB · Visninger: 4
Jeg lager ikke noe stort ut av ting. Til venner og familie på snap. Da lager jeg noe gøy. Men til venner på Facebook. Da legger jeg det typisk ut på juleaften Så typisk surprise . Selv og jeg er mange måneder på vei. Og sikkert snart ferdig gravid. Det er bare sånn typisk surprise hilsen fra meg.

Snuppa her hadde body med big sis på da vi fortalte til svigers, og en boks med pos test i. Svigermor trodde hu gikk rundt med ett termometer i en boks.. og att bodyen var arvegods fra da eldste ble storesøster i 2011. Hu ble litt satt ut for å si det sånn da det gikk opp for henne att det ikke var ett termometer

Tenkte å kjøpe hvite t-skjorter til mine og stryke på vinyl hvor det står «storebror», og «storesøster (igjen)». Dette er når vi skal fortelle familie. Vet ikke hvordan vi skal fortelle ungene

Kunne tenke meg en tskjorte til datter som det står storesøster på :love7 Får se hva vi gjør. Til nærmeste tror jeg allikevel at vi bare forteller det.

Den var gøy :)

Gjorde detta till min sambo, ett babynest som låg på sängen när han kom hem :love7 min familj i sverige kommer vi ringa på videosamtal efter ultraljudet nästa vecka, svigers kommer vi åka hem till på eftermiddagen efter ultraljudet, vet inte helt hur vi ska berätta det till dem än.

Vedlegg

• IMG_9028.JPG
    IMG_9028.JPG
    569,3 KB · Visninger: 55
Ungene har vi fortalt det til, de bare sa jeg det til så de skal skjønne hvorfor jeg er så mye sliten og dårlig. Familien min vet det pga en kombinasjon av at jeg ikke klarte å tie til søstrene mine og mora mi avhørte den ene og hun knakk :laughing002
Familien til samboer derimot har absolutt null peiling på at vi vurderte en til, så de er helt uvitende. Foreldrene hans har etterspurt et bilde av alle tre, så planen er å vente til etter ul rundt uke 12 og gi de ett bilde av alle fire.

Tar gjerne imot flere tips her :) ❤️ vi skal snart begynne å fortelle

Jeg har lyst å finne på en morsom måte å fortelle det til ungene på, Kanskje en rebus/gåte eller noe. Å så evt at de forteller det til resten av familien i et familieselskap.

Skal vente til vi skal på ferie om 3 uker til bodø, spent på om mamma ser det eller om hun må lese det på t-skjorta til mini :laughing025
Dem eldste søsknene til minsten i magen kommer fra ferie med mor/far om 2 uker og da skal vi «brake The news». Vi forventer nesten en litt kraftigere reaksjon fra sønnen til mannen, men håper det går bra da vi har fortalt at vi ønsker ett til barn❤️ han vil uansett ikke bli byttet bort på noen måte, så må bare forsikre han om at vi elsker han like høyt selv om det kommer en til❤️

Back
Topp