Arrvev i brystvortene - noe å si for amming?

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Jeg var dessverre en av dem som tok piercing i brystvortene for noen år tilbake... Var 16 da jeg tok den første, hadde den i nesten to år før jeg tok den ut og lot den gro igjen. Tok i den andre brystvorta da jeg var 21, men tok ut denne også etter et knapt år fordi den ble betent.
Det jeg lurer på, er om arrvevet som sikkert har dannet seg her har noe å si for framtidig amming? Blir takknemlig for alle erfaringer og svar! :)

Last edited:
Jeg hadde ingen problemer med å amme etter å ha hatt piercing i brystvorta. Var faktisk det brystet jeg ikke har hatt piercing i som skapte mest problemer for meg :)
Så i teorien burde jeg ha null problem da, som har hatt i begge :-P Haha, neida, det kan jo bli problemer for meg også, men slapper mer av nå siden dere kom med så gode erfaringer! :-) Takk! :-)

Jeg var og redd det egentlige hullet hadde blitt tett av arr, men overhode ikke :p største "problemet" var vel at det kom litt for mye melk på en gang, særlig på mårran når det var noen timer siden sist. Litt for mye for den vesle munnen:p

Jeg var og redd det egentlige hullet hadde blitt tett av arr, men overhode ikke :p største "problemet" var vel at det kom litt for mye melk på en gang, særlig på mårran når det var noen timer siden sist. Litt for mye for den vesle munnen:p
Men var det da lenge siden du hadde tatt den ut? :-) Ser nå at jeg skreiv feil oppi her, var 21 da jeg tok andre gang, ikke 24 :-P Så det er jo hhv 10/11 og 6 år siden de ble plukka ut her når babyen kommer :-P

Men var det da lenge siden du hadde tatt den ut? :-) Ser nå at jeg skreiv feil oppi her, var 21 da jeg tok andre gang, ikke 24 :-P Så det er jo hhv 10/11 og 6 år siden de ble plukka ut her når babyen kommer :-P

Den ene hadde vært ute noen år, og den andre tok jeg ut på slutten av forrige svangerskap. Ingen problem med noen av de:) dette var hull nr 2 i begge brystene, så egentlig dobbelt opp med arrvev.

Back
Topp