Arrteip/silikonteip keisersnittarr

H-40209120

Flørter med forumet
Har noen her testet ut å bruke arrteip/silikonteip over keisersnittarret? Fikk anbefalt det av jordmor på 6-ukerskontrollen. Bruker en type fra merket Mepiform.

Har det noen effekt?
Eventuelt tips til andre ting som kan gi et mindre synlig arr?

Har noen her testet ut å bruke arrteip/silikonteip over keisersnittarret? Fikk anbefalt det av jordmor på 6-ukerskontrollen. Bruker en type fra merket Mepiform.

Har det noen effekt?
Eventuelt tips til andre ting som kan gi et mindre synlig arr?
Jeg har brukt det på to operasjonsarr. Det første ble veldig bra. kS-arret ble ikke like bra, men jeg har antydning til keloid arrdannelse, så hadde nok blitt verre uten. Jeg har troa. Men man må bruke det slavisk i typ ett år :)

Jeg hadde veldig stygt keloid arr etter første ks. Fikk arrrevisjon når det ble ks med nummer to også. Brukte da silikontape i 6mnd etterpå. Arret mitt er veldig mye finere nå enn etter første ks. Men som nevnt over må det brukes lenge minimum 3-6mnd og hele tiden. Max en time pause i døgnet. Mepiform var jeg veldig fornøyd med. Prøvde også de fra fødebagen men det var elendige.
Det har dukumentert effekt på at det kan gjøre arr finere, men om du naturlig får fine arr, så er vil du nok få det uten silikontape også.

Back
Topp