arrggg

x1x*Lille Snodig*

Betatt av forumet
Er så drittlei av at folk syntes vi er for unge til å få barn. 25år, nei uff det er da alltfor tidlig. Dere har jo ikke festet ifra dere. Herregud, akkurat som om det å feste betyr alt!!![:@]

Jeg har aldri festet noe særlig jeg, jeg har vært masse ute på byen, men syntes ikke det så gøy å drikke. Det meste jeg har brukt på en bytur er 350kr og det var med både inngang og taxi hjem. Det samme syntes samboeren min. Vi syntes det er deilig å bare være hjemme, se en fil og spise noe god mat, evt dra til vennner.

Er det flere som får sånne komentarer??

heilt einig med deg! blir også sint viss folk seier at ein må rase frå seg på byn osv[:@] kven kan bestemme at det er viktigere for oss enn det å få barn!! og samme med, dere må reise og oppleve masse før dere får barn, det er INGEN hindring å ta med barn og oppleve ting!!
godt at du tok opp dette tema[:)]

En vet selv når det er greit å få barn, ingen kan fortelle når det er for tidlig og for sent, mener nå jeg. Jeg får vel heller kommentarer andre veien at jeg er for gammel.... Men det er mitt liv, min kroppen, en samboer som er helt enig og så har jeg en nydelig datter.

Jeg er også 25 år, ikke fått kommentarer fra noen som synes jeg er for ung. De kommende besteforeldrene har vært klare for barnebarn siden vi var rundt 20 tror jeg [:D]

De fleste på 25 er vel litt ferdig med den værste flatfylla vel? Jeg begynte tidlig og ble fort ferdig. Nå drikker jeg veldig sjelden.

Ikke bry deg om hva de sier du, man må vel selv kunne bestemme når man er klar. Tror det er ytterst få som synes 25 er for tidlig uansett!

Skjønner at dette er kjedelig. Litt rart at folk sier det egentlig. man er jo ikke super-ung når man er 25.

men det er vel bare å heve seg over sånne dumme kommentarer. Folk mener sikkert ikke noe vondt med det, de bare tenker seg ikke om.

Akkurat som å få slengt etter seg "Nå er det jammen meg på tide å få barn snart....du må passe på så du ikke blir for gammel"

Hallo...Hva vet de som spør om hvor lenge man har prøvd? Hva om jeg hadde prøvd i flere år, og ikke kunne få barn. Det hadde vært ganske sårende da. Folk er nok litt ubetenksomme!

M

jeg er da "bare" 21 år og har fått barn...syns det må bli opp til hver enkelt jeg da men..og hvis vi absolutt vil ut å ta en fest inni mellom så stiller bestemor opp som barnevakt.

[:D]Da vi fikk nr en var jeg 23 år og to uker gammel. "alle" syntes jeg var alt for ung, nå er jeg 35 ,får nr to tre mnt før jeg er 36 ,nå synes "alle" at jeg er for gammel.....
Det jeg synes er morsomt er at det er de samme argumentene som brukes nå som da!
---Nå som dere kunne begyne å feste igjen , reise igjen. Ha frihet osv.....
Hva tror disse bedreviterne at unger er? Tror de vi ikke har gjort noen ting i det hele tatt på 12 år,bare for at vi har barn? Vi er ikke festmennesker ,vi reiser på turer med barn , og savner ikke denne friheten vi hadde en gang. Vi er dypt taknemlige over å ha det privilegiet å ha barn , og en dag ,når vi blir gamle og grå, så har vi den friheten.... (Da håper jeg på barnebarn!!!)

he he den siste komentaren der var fin micamor[:D]

helt enig:) Men hos meg er det motsatt. er 35, og er gravdi med mitt første barn. Er dritlei alle avis-skriverier om egoistiske kvinner som venter for lenge etc etc. Det er da ikke snakk om å vente med vilje bestandig? Det skal da klaffe med rett mann også da. Uansett alder, tror jeg man føler det selv når alderen er rett :)

Vi begynte nå fordi vi mener vi er ferdig med den værste festinga, og vi var ganske hard på festinf før begge 2. Men nå syns vi det mye kosligere og innvitere et venne par eller 2, spise litt go mat og kanksje drikke litt vin eller øl til og etter maten, sitter og skravle litt og høre på muikk. Begge 2 trenger ikke og drikke da.

Nå er samboeren min 31 år, og vil være ferdig med og lage unger før han fyller 40. og en vet jo ikke hvor lang tid det tar og lage en unge. Nå gikk det fort denna gangen, men det er ikke sikkert det gjør neste gang. Jeg er bare 23 år, men føler meg veldig klar, samboeren min måtte bli 30 år først.
Det er forskjellig for hver person når en er klar for og få barn.

Vennina mi er 1 år yngre en meg, hun har festa veldig lite de siste åra og er oxo klar for småtroll. Når det gjelder reising, så har vi ikke råa til og reise så mye som enkelte mener er minste kravet og vi kan ikke gå og vente til vi har råa til og reise mye også etter på lage unger.

Da er det bedre og vente til en har råa til og reise med hele familien, må no få se verden de små oxo.

[:D] Vi er "jevngamle" vi da Mesaana[:D] Jeg var 23 , gubben var 31. Gutta trenger tid til å bli voksne.... Og du har helt rett,ingen vet hvor lang tid det tar å lage en baby. Vi prøvde fra jr. var 2 år å lage nr. 2. Vi ga opp for snart syv år siden,men plutselig var det i boks gitt!!! Snakker om overraskelse!!! Så vi får to enebarn,men det er greit det også.

Jeg har aldri vert full i mitt liv, ser ikke noe poeng i det, bare en mase penger bortkasta på drikke som smaker pyton og som får deg til å gjøre teite ting som du kansje ikke engang husker..

Hvorfor skal man "feste fra seg" før man får barn? [&:]
[:D]fest sammen med barn er mye morsommere![:D]

Ja, denne problematikken har jeg kjent på kroppen. Ble gravid da jeg var 17 år, og måtte ta i mot slike kommentarer heeele tiden! Folk tro tydeligvis at de har meldeplikt, at de må si hva de mener i slike saker. Jeg planla jo ikke å bli gravid, uhell skjer!! Og når det først skjedde bestemte vi oss for å gjøre som best vi kunne, og jeg synes i grunnen det har gått veldig bra! Nå er jeg 25 og klar for nr to. Føler ikke at det er for ungt i heletatt! Så det er ikke noe fasit på når det er riktig å få barn. Det er jo så mye som spiller inn. Hvert enkelt par må selv få finne ut når det passer DEM best.

dessverre ja... får nok noen sånne kommentarer.. men får også en hel del med at det er lurt å få det tidlig og slikt så det er bra at noen er positive. Altså man må da kunne velge selv når man vil ha barn uten at alle skal blande seg inn i det...

jeg er 18. vi skal prøve til sommeren da er jeg 19. begge vi er ferdig på skolen å har et fint sted å bo og trives godt sammen. skjønner hvor du kommer fra, har fått en del komentarer om det, men ingen kan bestemme når jeg er klar det kan bare jeg! [:D][:D][:D]

Jeg har enda ikke hørt det jeg heller og jeg er 25 år... Her er det jeg som er seint ute faktisk!!!
Det viktige er jo at du gjør som du føler det best!!!

ORIGINAL: iza

heilt einig med deg! blir også sint viss folk seier at ein må rase frå seg på byn osv[:@] kven kan bestemme at det er viktigere for oss enn det å få barn!! og samme med, dere må reise og oppleve masse før dere får barn, det er INGEN hindring å ta med barn og oppleve ting!!
godt at du tok opp dette tema[:)]

SIGNERER DEN JEG...
FOLK ER JO FAKTISK FORSKJELLIGE...
ER JO IKKE ALLE SOM VIL DRIKKE BORT ALLE HELGENE I LIVET SITT...

Tror vi kommer til og leve livet mer når vi blir foreldre. Nå så sitter vi stort sett foran tv`n eller pc`n på kvelden og i helgene.
Når det kommer småtroll, tror jeg vi kommer til og være mer ute, bli med på litt fritidsaktiviteter osv. tror livet vårt vil bli mye mer spennede fram over.[:)]

Back
Topp