ARRG!! frustert...trenger synspunkter

*Eternal*

Flørter med forumet
Ok... Som noen kanskje vet er jeg for tiden arbeidsledig/sykemeldt. Jeg skal begynne på en medisinsk fysisk tøff behandling i november nå.

ANYWAY...typen mener at Lucas ALLTID HVER DAG bør være i barnehagen TIL FROKOST. At jeg bør stille klokka og løpe ned med ham så snart jeg kan.
Fordi det er en viktig del av dagen hans, at han får startet det sosiale tidlig på dagen og ikke kommer etterpå da de andre allerede har funnet "sine" lekekamerater.

På sett og vis er jeg enig med ham. Men på foredremøtet sa de at Lucas var veldig populær, at han var en "ettertraktet" gutt som "alle" ville leke med.
Så han er liksom ikke utenfor, det fikk jo typen også høre!

Jeg synes det er ok å starte dagen med frokost hjemme jeg, og er ofte nede i barnehagen etter frokost, eller til samling.
Det er en gåtur, og jeg må også kle meg godt, og typen har det lettere når han leverer ham av og til, han bare slenger på seg klærne sine, og setter Lucas inn i bilen uten dress og votter, det tar han bare med i en pose.
Jeg må jo kle gutten godt, for vi SPASERER.

Ei venninne av meg er tobarnsmor, nylig skilt og nettopp begynt i ny jobb, og hun må sette 4-åringen av i en barnehage og 2-åringingen i en annen før hun må haste til jobb.
Hun synes det er fælt å ikke kunne spise frokost med dem. Denne tida får man aldri tilbake, sier hun.

Typen min:"Jeg driter i hva andre gjør/sier. Dette handler om VÅR sønn."

Og i morges krangla vi om det, han ville at etter vi såvidt hadde åpna øynene (meg&Lucas) skulle kle på oss i en fart og komme oss ned i barnehagen.
Nei, sa jeg, jeg er ikke klar enda. Han spiser frokost her.

Han ble dritsint, og sa til Lucas "Ha en fin dag lille venn, mamma får deg nok ned i barnehagen en eller annen gang på dagen"...!!!![:@]

Jeg ble så sint!!!! Da jeg kom med ham kl 09.15 var alle ute, og de kranglet om hvem som skulle leke først med Lucas! Har han det vondt da??? Nei?!? Og han lekte med alle, gled rett inn.
Men typen mener frokosten er avgjørende for resten av dagen.

Hva mener dere? Bør jeg skyndte meg slik at han er der til frokost hver morgen?

Be typen stappe en sokk i kjeften[8D] 

Er jo koselig at han får være med noen ganger tenker jeg, men det vil jo alltid være mer koselig å være med mamma'n sin. Ihvertfall så lenge du har mulighet til det!

Takk![:)] Med det samme Lucas sier "mamma jeg vil i barnehagen" så kler jeg på begge og vi går ned. Men når vi spiser frokost og har det koselig og jeg føler det ikke er noen hast, da kan det gå til 10.30 noen ganger.Men han er jo der hver dag til 16-16.30!

Så lange dager blir det jo uansett. Men nå har jeg begynt å legge ham tidligere, og bedt dem kutte ut endel på dagsovinga hans, fordi jeg vil vi skal våkne og få god tid til å komme oss ned i bhgn til frokost.

Men om det ikke skjer hver dag så er det skikkelig pekefinger ute og går fra typen. Hate it!

Jeg går hjemme og prøver å nå frokost i barnehagen, men det er mest fordi jeg vet hun spiser bedre i barnehagen enn hjemme og får dermed mer å gå på frem til lunsj. Men siden jeg går hjemme med mini så stresser vi ikke om morgenen. Vi vekker aldri vesla eller mini for å komme oss tidlig avgårde (med unntak om jeg har en tidlig avtale et annet sted - fysio, lege osv). Det blir lange dager i barnehagen uansett og det er mange som blir levert i barnehagen etter frokost når foreldrene har den muligheten, så akkurat det har ikke mye å si ift å komme inn i lek osv. Barnehagen her setter vel som mål at barn helst ikke skal leveres under og etter samling og den starter normalt kl 1000.

Med tanke på at du skal gjennom en tøff medisinsk behandling, så er det vel ekstra viktig å kunne kose deg med Lukas og Lukas med deg, det vil kanskje være en periode der du ikke er så opplagt og klar til lek og kos.

Det blir også mange år med stressede morgener med levering og jobb osv. Nyt de dagene man ikke trenger det, det har faktisk de små godt av også.

for noe tull!
her blir vesla levert kl 10 av meg, og av og til leverer sambo henne så sent og fordi det passer oss best slik.

Nei, her holder jeg med deg Eternal!

og btw, hva med å få litt støtte fra typen da? nå vet jeg ikke hva slags behandling du skal igjennom, men hjelpes..hadde min sambo vært slik mot meg da jeg var sykemeldt hadde jeg klikket[&:]

Hvis jeg er hjemme leverer jeg aldri før ca 09.30. Er herlig å ta det med ro om morgenene[:)]

Takker for alle synspunkter! Hjelper veldig. Noen dager blir det sent, andre dager blir det til frokost. Sånn er det bare.[:)]
(Selv om han fremdeles ikke er enig;))

ORIGINAL: *Eternal*

Takker for alle synspunkter! Hjelper veldig. Noen dager blir det sent, andre dager blir det til frokost. Sånn er det bare.[:)]
(Selv om han fremdeles ikke er enig;))

Det er vel mannfolk i et nøtteskall??[8D]

Jeg er enig i at de bør være der før aktivitene starter. Men frokosten er like god med mamma som med noen andre[:D]

Helt enig med deg og Bdancer om at man kommer ikke "dinglende" når de har dratt på skogstur o.l.
I disse sene morgenene bruker jeg alltid å ringe ned å si vi blir litt senere og så spør jeg om der er noen planer for dagen.
Er det tur skyndter jeg meg ned, for vil alltid han skal være med på det.

Men de sier ofte "vi er bare inne, kom når dere vil!"..[:)]

Men kjære vene da, er garantert flere unger i barnehagen som ikke spiser frokost der vel? Leander spiser alltid frokost hjemme nå, da han bare hadde halv plass i barnehagen fikk han spise der for å få mest mulig opphold der borte. [8D] Nå når han har full plass spiser han hjemme før han går. Er ikke så mange unger som er levert så tidlig på hans avdeling, men hadde uansett ikke sett på det som noe problem om mesteparten spiste frokost der men ikke Leander. Nei jeg holder med deg! [:D]

er i utgangspunktet enig med typen din då mange har ei ntendens til å "falle utfor" når dei blir levert seint. MEn høyres jo ikkje ut som dåke har det problemet då så så lenge det går greit hadde eg ikkje stressa med det [;)]

I barnehagen til Sofie har de sagt at de ønsker så langt det er mulig at man ikke kommer for seint hele tiden fordi de kanskje har begynt på formingsaktiviter eller annen organisert lek som det er dumt at de ikke får meg seg fra starten.
Vi tenker ikke så masse på det, turdag passer vi på alltid ha henne der til senest kl 09, men både titt og ofte kommer hun rundt 09-0930 som jo er etter frokost, men har ikke lagt merke til at det har vært noe ugreit for Sofie.
Det går litt i rykk og napp, og ofte leveres hun jo til 08 også og jeg vet hun er veldlig glad i å spise frokost med de andre barna, så hjemme kan hun ofte spørre om å få dra i bhg tidlig og da gjør vi det, og hvis hun bare slapper av, er rolig og kose seg hjemme, venter vi.

Hadde vært enig med typen din hvis personalset stadig så at han var utenfor, men det er jo ikke tilfellet så da ser jeg ikke skaden.

Back
Topp