Innsett ble utsatt da jeg måtte operere. De kalte det en nisjeoperasjon, og det viste seg at hele arret kun var dekket med 1 mm vev og at nisjen var stor. Jeg har endometriose, og den hadde utviklet seg under graviditeten og livmoren hadde grodd fast i omkringliggende vev sent i graviditeten. Da livmoren så skulle trekke seg sammen og bli liten igjen så gikk ikke det pga sammenvoksningene, så livmoren ble en deformert pølse og arret ble strukket og livmoren revnet. Heldigvis var det overlegen på gyn som har operert meg for endo tidligere som fikk saken, og hun utsatte operasjoner uken etter nisjen ble oppdaget så hun kunne hjelpe meg. Måtte vente til april før vi kunne starte ivf igjen, da med fryseforsøk av eneste overlevende blasto av totalt 16 egg ut. Det var gullegget og jeg er nå gravid med termin i januar
Jeg har funnet utrolig lite informasjon om lignende tilfeller på nett, kun et par forskningsrapporter fra USA om sekundær infertilitet etter keisersnitt. Har du fått noen informasjon om hva som skjer videre med deg?