Arr etter keisersnitt

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Hvordan ser ditt ut? Jeg måtte ta katastrofesnitt med sønnen min, så arret ble ganske så stygt og dårlig sydd. I tillegg er det såpass høyt oppe at uansett hva jeg gjør, slanker meg/legger på meg, får jeg heng over arret.
Det toppa seg nå når jeg måtte hasteopereres pga exu og de måtte inn ksarret. Arret er nå mye lenger enn det var, selvom han sa de bare skulle åpne 2/3 av arret. I tillegg er det helt skeivt, så nå henger huden lenger ned på ene siden enn den andre.. I tillegg står magen «rett» ut på ene siden mens den henger ned på andre siden, så jeg er rimelig fortvila..

Det eneste som kan fikse dette er bukplastikk, og det vet jeg ikke om jeg makter etter alt dette. I tillegg blir det ikke aktuelt å tenke på det en gang før vi (forhåpentligvis) blir ferdige med barn..

Helt Ok, bikini buksen dekker det... liker ikke å studere det, men tenker pga det har jeg to fantastiske barn.

Men de hadde vel ikke hastverk å sy deg i sammen? Det var vel for å få ut barnet?

Er du misfornøyd vil jeg anbefale deg å fikse på det etter du har fått de barna du vil ha... det kan plutselig komme nytt ks... det skjedde hos meg og kun et arr, tenkte først jeg kom til å ha et arr for hvert barn og tenkte jaja bare barna blir friske så skal jeg bære to arr;)

Arr forteller en historie...

"She wore her scars
as her best attire.
A stunning dress
made of hellfire."

Etter første var jeg kjempe fornøyd men nå etter nr to har jeg og fått heng og det er skjevt. Ser helt grusomt ut å er helt fra meg. Håper bare det blir bedre etterhvert. Er bare 5 mnd siden så mye av magen er fortsatt der.

De aller fleste arr pleier å bli helt fine. Noen har også lettere for å ikke få så fine arr, og det har litt med hudtype å gjøre.
Som operasjonssykepleier vokter jeg nøye når sårene syes igjen for å kunne få korrigert der og da hvis noe ikke ser bra ut.
Dessverre er det ikke alltid vi får gjort noe med det.
Jeg anbefaler korrigering hvis du opplever det som veldig skjemmende. Kanskje du kan få arret vurdert av en plastikkirurg?

Mitt går fra hofte til hofte akkurat i bikinikanten, hadde hastesnitt så er overrasket over at det ikke er mer synlig.

Hadde kaste ks. Snittet går fra hofte til hofte, men skjules under trusekanten. Er ca 1 1/2 år siden og overrasket over hvor lite det synes.

Takk for svar alle :) Selve arret har ikke plaget meg så mye, kun at det er for høyt oppe, men det får man jo ikke gjort noe med. Det som plager meg nå er at magen/huden over ikke ser ut i mørkenatta en gang etter exuoperasjonen. De har laget et mye større snitt og sydd det sammen på en merkelig måte..
Hadde vi hatt baby som premie denne gangen også hadde jeg nok ikke brydd meg så mye, da hadde det jo vært verdt det. Nå har jeg bare et stygt arr og har blitt steril siden de måtte fjerne den eneste fungerende egglederen.. Er vel heller der det ligger :sorry:

Back
Topp