Armer som dovner bort?

linn71

Første møte med forumet
Er i begynnelsen av 27. uke og har i en 2-3 uker vært plaget med at armene mine "sovner" når jeg skal sove. Man blir jo delviss liggende på en av armene når man ligger på siden. Da tar det ikke mange minuttene får de dovner vekk. Og det vanskelig å fåp det til å gå over. Våkner midt på natten og da er det nesten litt smertefullt.
Det hender at det begynner å prikke litt i andre sammenhenger også, f.eks. når jeg kjører bil eller når jeg skriver. Føler meg manger ganger helt kraftløs i armene.
Har sjekket boldtrykk (og prosent). Dette er helt fint.
Prøver å være flink og gjøre øvelser som å strekke armene over hodet, gripebevegelser masserer mm. Har fått tips om dette, men det ser ikke ut til å hjelpe så mye.
Noen som kjenner seg igjen har noen andre tips?
Linn

heisann..mine armer har også tedenser til å dovne bort en gang i bland..vet ikke hva det er jeg heller...men kan tenke meg at det kan være noe med blod sirkuleringen å gjøre...jeg tenkte jeg skulle ta det opp med jormor neste gang...syntes det er litt ekkelt....
klem

Jeg har merka det jeg også, enda jeg ikke er kommet så langt som dere.
-blir ofte litt hoven i fingrene med det samme, men det hjelper å løsne på ringen og knipe/strekke fingrene [:)]

Lykke til, jenter, og fortell gjerne hva jordmor/lege anbefaler dere[;)]

Takk for svar. Jeg snakket med legen og fant ut av det. Stemmer det med en nerve i klem i handleddet. Det heter carpal tunnel syndrom, og er egentlig lite man kan gjøre med. De fleste gravide som får det gjør det pga. at økt vann i kroppen legger ekstra vekt på denne nerven, og problemet forsvinner etter fødselen når vannet forsvinner. (Det er også en vanlig slitasjeskade, og hvis en har store problemer kan det opereres).
Sjekket litt på nettet og leste det kunne være lurt å legge litt press på nerven og har kjøpt noen sportsbandasjer til å ha rundt armleddet når jeg sover, men jeg vet ikke om jeg synes det hjelper noe.
Vel , vel jeg holder vel ut tre måneder til!

Hei.. Har også fått vite at jeg har carpal-tunell syndrom i hendene... Det kan til tider være veldig plagsomt og vondt, og da spesielt om natta... Huff, det er vel ikke noe annet å gjøre enn å leve med smertene enda en stund til....

Back
Topp