Armene sovner

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Flere her som er plaget med at armene prikker, dovner eller sovner i tide og utide ? Høyre arm er helt ekstrem, og det er nok å bare sitte med armen i en og samme stilling en liten stund.. Sykt irriterende ! Og spesielt på natten, våkner opptil flere ganger.. Noen som vet hva som gjør det, og om det finnes noe å gjøre med det ?

Har merka det samme selv faktisk. Særlig på natta når du sier, men er ikke så ille at jeg våkner av det, men kjenner en av armene har dovna bort når jeg våkner. Jeg synes det er irriterende, men kan virkelig forstå frustrasjonen dersom du våkner flere ganger av det!

Armer og bein her.. Veldig slitsomt. Og det trenger ikkje vere at eg sitter i samme stilling lenge heller. Skal ingen ting til. Og samme problemet på natta.. Veldig irriterende.

Huff.. "Bra" vi er flere, for det eer så irriterende ! Må ta pause fra alt jeg gjør omtrent :p

Ja!!! Skikkelig irriterende. Særlig venstrehand her. Hjalp litt å ta av ringer og armbånd, men fremdeles sovner armen om natta...

Jeg fikk noen bra øvelser av fysio mot armer, men litt vanskelig å forklare..
Holder liksom håndflatene 90 grader bakover, som om jeg balanserer en tallerken eller et brett oppå, også strekker jeg armene i været over hodet, fingertuppene i retning innover mot hodet. Skal strekke veldig.
Kan også strekke armene rett ut forover og rett ut til sidene.
Den beste øvelsen er å "sende tallerken/ brett" på henda, fra samme posisjon dom over, arm strukket høyt over hodet, under seg inntil kroppen og levere ut bak seg, liksom. Vanskelig å forklare... Sorry. Kanskje best å spørre fysio hvordan strekke ting i klem i "skulder". Nerver, blodårer osv.

For beina, hjalp det meg å passe på å ikke la knærne skli innover eller utover når jeg reiser meg opp. Lett å holde knærne feil nå som magen er stor...

Plages mye med det på natta og kvelden jeg også.. Kjempe irriterende

Ja det er enormt irriterende.. Ante ikke at det hadde noe med graviditet å gjøre, så begynte å lure på hva som skjer :p Men er nok desverre noe vann eller noe som begynner å komme, har ikke vært plaga med det tidligere, så er jo typisk at alt skal komme nå mot slutten :p

Back
Topp