Armbånd og slikt

• Trådstarter Trådstarter Armbånd
  • Opprettet Opprettet
Jeg kom over en nettbutikk som har masse forskjellige armbånd, og tenkte hmmm er dette greit ?
Det var slike armbånd med ulike diagonser som alt fra autisme til pcos liksom.

Hva synes dere om slikt ?
Jeg er veldig usikker på om det føles riktig å merke med slike armbånd selvom om armbåndene var fine i seg selv.

https://www.piercinghovdingeniversen.no/produktkategori/smykker/armband/
Syns det er fint. Man kan ofte ende opp i situasjoner der det er greit at andre får vite hva slags diagnose man har.
Om et barn med autisme går seg bort i en folkemengde og får en «episode» så er det greit med et armbånd der det står autisme og eventuelt telefonnr til foreldre.
Om noen med diabetes eller for eksempel epilepsi får anfall kan det være viktig informasjon for rett behandling osv.
Noen med demens eller Alzheimer som har diagnose og kontaktinformasjon.
Kjenner flere som har sånne typer armbånd som ikke ville vært foruten

Det trenger ikke være dumt nei, enten armbånd eller annen måte merke at man har en sykdom andre må ta hensyn til. Vet om flere eksempler hvor både ungdommer og voksne med diabetes ikke får hjelp ved føling fordi andre rundt tror de er fulle. Epilepsi trenger heller ikke se ut som på film liksom. Så det kan godt være fornuftig!

Smart, tenker jeg. Kan være gull verdt ved ulike sykdommer også. Kanskje ikke noe for alle, men interessant. Er dette mest for Usa, kanskje?

At det pcos på det er teit. Men ved diagnoser der man kan kunne trenge hjelp er det topp. Diabetes, autisme, epilepsi, dement osv osv

En velger jo om en vil kjøpe eller ikke. Kan sikkert være greit å ha et sånt i visse situasjoner.

Back
Topp