Argh - vekta...

Bublan

Elsker forumet
Tok en liten tur på vekta i morges, og ble overrasket. Har gått opp mange kilo på bare få uker, og kjente at jeg ikke var superbegeistret for det akkurat. Vært veldig sulten den siste tiden, og i tillegg kost meg litt vel mye antagelig, så det aner meg jo hvorfor det har blitt sånn.

Hvordan ligger dere andre an med vekta?

Har mistet nesten 5kg til no. Så her går det feil vei..

Her har jeg gått opp 5 kg så langt, noe legen var veldig fornøyd med. Har slete med for lav vekt før. Men ikke noe problem med å legge på meg nå virker det som. :P  Skal til legen igjen på mandag, så gruer meg litt til å gå på vekta da... Men det hører jo med. ;)

Ikke gått opp noe. Noe jeg personlig synes er rart fordi sist gang så la jeg på meg jevnt og trutt (totalt 20kg)

Opp 1 kilo her, men har ikke trent så mye i det siste, så sikkert derfor.

opp 2-nesten 3 kg :) er super fornøyd- da jeg alltid har vært kjempe tynn å slete med å legge på meg.

Vekten går oppover den, og det skal den jo gjøre som gravid :-) Prøver å stresse minst mulig med det, selv om det er vanskelig av og til. Det er mye folkus på vekt når man er gravid, og det tema kan fort bli veldig negativt ladet. Prøver å huske på at det ikke bare er fett som gjør at vekten går oppover, det skjer jo så mye i kroppen. Så lenge jeg klarer å spise noe lunde sundt og begrense meg (litt ;-) ) selv når lystene dukker opp så får jeg ta i mot de kiloene som kommer. Det føles noen ganger som om det er en konkuranse mellom jenter som er gravide der man skal legge på seg minst mulig - det er litt frustrerende noen ganger. Noen legger på seg mye, andre lite. Noen går nedover i vekt i starten, mens andre står på stedet hvil en stund. Noen klarer ikke trene og være så aktiv som før osv, og alt dette påvirker jo også vektoppgang.

Jeg vil bare til slutt si: Jenter, nyt graviditeten og prøv ikke å tenke så mye på vekten. Gravide kvinner er nydelige, uansett!! :-)

fint innlegg Lykke.

vekta øker her også , men eg har slutta å veie meg heime.. har en tendens til å veie meg hver dag da..når jeg først har begynt, lite sunt..
jeg har hatt litt problemer med kroppen min og hvor mye jeg veier i årevis, selv om jeg nok er nokså normal..bare ikke i hodet mitt :( og å se de samma talla som en har streva sååå lenge med å gå ned er litt tungt.. jeg vet jo at vekta øker av andre grunner og det er jo supert, men liker bare ikke se 67 tallet når jeg hadde klart å komme meg ned på 62..

men da eg veide meg hos legen sist fredag (på min litt forsinka svangerskapskontroll) hadde jeg gått opp 3,2 kg. så veldig overraska at den ikke viste mer.. for det gjorde mi vekt :P

så veldig spent på neste veiing om to uker på neste kontroll

opp 4kg foreløpig.. mer vil det bli :)

fikk beskjed av jm å gå på vekta hjemme før kontroll.. slik at det hele tiden var på samme vekt, da ville svaret være mer realistisk. så jeg holder meg til det og bare det

Hanne2 skrev:
fikk beskjed av jm å gå på vekta hjemme før kontroll.. slik at det hele tiden var på samme vekt, da ville svaret være mer realistisk. så jeg holder meg til det og bare det

ja for er jo egentlig og morgon man skal veie seg etter man har vært på do for å ha minst mulig innhold i kroppen.. når man reiser til legen har en jo mest samsynlig vært litt i aktivitet, eti mat, drikki og har på klær lissom.. så klart at vekta blir høyere da?..  for en får jo ikke alltid legetimen kl 8..
så vekta er jo ikke helt riktig da kan man si..

Her går vekta opp igjen, etter å ha tatt av 7,6 kg pga kvalmen:-( Gikk ikke opp all verden med første mann, men bekymrer meg svært lite for den vekta når jeg er gravid, man SKAL gå opp i vekt. Og som flere her skriver, så burde man bare passe kostholdet, spise frukt og grønt og ha et sunt kosthold:-)

Jeg veide 56 kg før jeg ble gravid, og veier nå 61,5 kg så har gått opp en del... Jeg er 173 cm høy så var ganske tynn fra før. Koser meg litt mer enn ellers men føler jeg har et ganske sunt kosthold selvom det blir litt sjokolade en gang iblant :) Bare man spiser relativt sunt og holder seg aktiv om man klarer så er nok det mer enn bra nok. Kiloene forvinner nok fort etter fødsel uansett om man er flink med maten og trener litt. :) Vi er flotte med magene våre <3

Minus 2 her ennå.. Men gud, jeg har jo 30 kg for mye fra før, så har ingen behov for å legge på meg! :) 

Gikk opp 5 kg forrige svangerskap og gutten veide 4.2 kg! :) hehe

Veide 51,5kg før graviditet.

Sist hos JM sto vekta på 61,5kg.....
Ble litt sjokka, men nå var jeg syltynn før (BMI på 17-18), og har lenge prøvd å legge på meg. Så i bunn og grunn gjør det meg ikke noe, men fikk jo litt sjokk.

Venninna mi la på seg ca 40kg da hun gikk gravid. (hun var vel 70kg da hun ble gravid, og 110kg da lille jenta kom 3 uker før termin)
Stresser ikke så mye med vekta. Spiser jo bare når jeg er sulten, og spiser ganske sundt.

Jeg har gått ned 4 kg og er i grunn fornøyd med det siden jeg har litt ekstra fra før av.. Er det sånn at når en går ned de 4  første mnd så legger man kanskje ikke på seg så masse totalt? eller? 

I uke 12 hadde jeg gått opp 5 kilo, har ikke turt å veie meg siden.. huff :p

Back
Topp