ARGH! Jeg gir opp snart...

Vestlandstaus

Glad i forumet
For en dritt ettermiddag..
Kom hjem etter en stressende handletur etter jobb. Og hva finner jeg, jo kattungen vår har tisset i sofaen. Dette er andre gangen det skjer, forrige gang var i går.
Så skal gubben betale rekninger (han fikk lønn i dag) og han har fått utbetalt under halvparten av den han skal ha. Så nå må vi vente til neste utbetaling for å få resten..
JIPPI!  Ikke at det er så nøye, men jeg vi trenger jo ny sofa. Får ikke det på 25% lønn..
Og snuppa vil ikke spise hverken middag eller kvelds. Så jeg frykter at natten blir innskrumpet med lite søvn dersom hun brygger på noe og har tenkt å bli sjuk..

Og til slutt kan jeg jo gulpe opp at tennisalbue er noe djevelskap som gjør at jeg mister middagstallerkenen min på gulvet på vei fra kjøkken til spisestue. Så all maten fløy vegg-i-mellom.

Noen som har tips til å få kattungen til å slutte å tisse på "ulovlige" plasser?

Huff da, bit tenna sammen og håp på en bedre dag i morgen!

Ang katten, hva vasket du med i går?

Etter å ha hatt en katt med samme tendensene etter at vi fikk baby så søkte vi mye rundt. Ett tips er å legge mat i en skål oppi sofaen. Katter liker visst ikke å tisse der de spiser. Det funka ikke så bra her. Katta spiste opp maten og så tisset hun likevel. Det funka jo på en MÅTE da for hun traff skåla! :-P

Et annet tips er å spraye på sånn get off-spray fra dyrebutikken men den lukter høgg for oss også...

Og så er det tipset som har funket best her nemlig en 3 stegs prosess. Du trenger først å løse endel biotex vaskepulver i vann og ha det i sprayflaske. Dette sprayer du på området og lar det virke i 30 min. Så vasker du dette området med vann (sprayflaske) og så sprayer du området med min. 60 % sprit og lar det dampe vekk av seg selv. (jeg kjøpte en stor flaske antibac på apoteket og tynnet den ut med vann)

Det du ikke må gjøre er å vaske med ammoniakk eller klor. Det som henger igjen av lukt vil da lukte det samme som gammel urin og virker spesielt fristende på pusen.

Tweak skrev:
Huff da, bit tenna sammen og håp på en bedre dag i morgen!

Ang katten, hva vasket du med i går?

Etter å ha hatt en katt med samme tendensene etter at vi fikk baby så søkte vi mye rundt. Ett tips er å legge mat i en skål oppi sofaen. Katter liker visst ikke å tisse der de spiser. Det funka ikke så bra her. Katta spiste opp maten og så tisset hun likevel. Det funka jo på en MÅTE da for hun traff skåla! :-P

Et annet tips er å spraye på sånn get off-spray fra dyrebutikken men den lukter høgg for oss også...

Og så er det tipset som har funket best her nemlig en 3 stegs prosess. Du trenger først å løse endel biotex vaskepulver i vann og ha det i sprayflaske. Dette sprayer du på området og lar det virke i 30 min. Så vasker du dette området med vann (sprayflaske) og så sprayer du området med min. 60 % sprit og lar det dampe vekk av seg selv. (jeg kjøpte en stor flaske antibac på apoteket og tynnet den ut med vann)

Det du ikke må gjøre er å vaske med ammoniakk eller klor. Det som henger igjen av lukt vil da lukte det samme som gammel urin og virker spesielt fristende på pusen.

Damnit! Jeg vasket med klor for å desinfisere.  Takk for tipset, må finne fram biotex og vann. Tror ikke jeg har sprit. Får kjøpe i morgen.

Cutie Funny Bubbles skrev:
Har katta kattedo?

I så fall kan du jo helle litt salmejakk i den. Bare litt. men nuk til at katta merker at det lukter der. Funket på katta til farmor.

Jepp, har katte-do som vi gjør ren ofte.. Kan prøve med pitte litt salmiakk i doen. Føler vi ikke har noe å tape lissom. Nå er kattene forvist fra stuen når vi ikke er hjemme/våkne.

Back
Topp