Argh jeg er egentlig "for gammel" til å bry meg....

En tråd i 'August 2020' startet av LillaSky, 31 Mar 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. LillaSky Betatt av forumet Assistert-jentene

Vi annonserte graviditeten vår på fb for noen uker siden. Responsen var overveldende! Vi har begge liten familie, men en bra stor bukett venner og kolleger. Var så hyggelig med alle som som gratulerte!
    Men, så i dag legger en bekjent ut på sin fb at de skal ha barn. Hennes antall likes og kommentarer tar selvfølgelig helt av, og går langt forbi våre. Det kjentes faktisk på humøret mitt og selvfølelsen min, og det er jo så utrolig teit?? Hun har sannsynligvis større familie, større arbeidsplass, ja, kanskje også flere venner. Men at jeg skal prestere å kjenne meg underlegen på grunn av noe SÅ teit..... Blir irritert på meg selv av å kjenne på noe så tåpelig!??

• Hjertelig Hjertelig x 2
  2. Mammatilgull Forelsket i forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Jeg kan forstå følelsen, og selv om jeg ikke har opplevd det like sterkt som det du har så har jeg tatt meg selv i å bli litt småsjalu av lignende saker. Men det betyr vel egentlig bare det at noen har fler Facebook - venner (av ulike årsaker) og at det gjenspeiles i antall likes. Noen velger å ha flere tusen venner på Facebook, jeg har valgt å kun ha et par hundre. Vi er jo litt ekstra følsomme i denne perioden, og det føles fort personlig når det handler om noe så stort som det å få barn :Heartred

3. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Vi som prøver :) Junilykke2018

Sniker.

Jeg ville snudd på det, og tenkt at din lille store gruppe mennesker har likt og kommentert i ekte glede med og for dere, mens sannsynligheten for at mange bare slenger inn en grattis mens de scroller forbi er ganske stor når noen får veldig mange likes og kommentarer. Jeg er en sånn en som gratulerer av ren høflighet hos de jeg kanskje ikke kjenner så godt.

• Enig Enig x 3
    Last edited: 31 Mar 2020
  4. LillaSky Betatt av forumet Assistert-jentene

Takk for forståelsen og noen veldig gode poeng <3

5. LillaSky Betatt av forumet Assistert-jentene

Vet dere hva, jeg måtte bare sjekke og jeg ser nå at hun har valgt å ha fire ganger så mange "venner" på fb som meg! Ca 300 vs 1200! Nå r jeg glad jeg luftet dette med dere, for med deres tilbakemelding fikk jeg sortert litt og føler meg allerede bedre. TAKK!!

• Hjertelig Hjertelig x 7
    • Liker Liker x 1
  6. Kalinnea Glad i forumet ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️ ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Disse følelsene kjenner jeg litt på også, av og til. Særlig rundt bursdager osv, men så må jeg innse at jeg kun har rundt 100 stk på Facebook av en grunn. Og alle de andre liksa og kommentarene jeg kunne fått, hadde jo vært fra folk jeg ikke anser som nære nok til å ha oppført som venner. Har ikke annonsert denne graviditeten enda, venter til etter OUL. Men da vi annonserte for to år siden, så la jeg godt merke til at vi fikk færre likes på det, enn da vi ble forlovet :p

Det jeg derimot plages av mye for tida er en så utrolig kort lunte! Jeg blir så fort irritert på kommentarer fra andre, og tar meg nær av alt mulig rart. Følelsesmessig vrak de siste ukene, stakkars samboeren min :hilarious:

• Hjertelig Hjertelig x 1
  7. Solstråla94 Betatt av forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Før kunne jeg bry meg og bli lei meg når det kommer til likes og kommentarer, men har sluttet å bry meg (prøver i hvert fall :p).

Ved bursdager og slikt så får jeg kanskje rundt 40-50 gratulasjoner de siste årene og har 5-600 venner, men tenker ofte at jeg ikke orker å gratulere andre bekjente for det blir bare mas (prioriterer de nærmeste familie og venner). Jeg tror nok mange tenker det samme, samt at jeg vet mange av mine venner nesten ikke bruker fb lenger så en likes kan komme flere uker senere.

Når det kommer til profilbilde som jeg kanskje bytter hvert 3. år så er det samme prinsipp. Jeg orker ikke å styre med likes og kommentarer til bekjente, men kan fort trykke like hvis jeg scroller forbi. Jeg er venn på fb med en del kollegaer, og jobber på en arbeidsplass med flere 100 ansatte. Alle kjenner meg pga rollen min i selskapet så de var nok en større del av alle gratulasjonene ved publisering av av at vi skal ha barn - opplever også at de i 40+ år er mer aktiv på fb enn de på min alder (25 år):woot:

Skal sies at jeg har et par venninner som er kjempe opptatt av likes og kommentarer, og de liker absolutt alt folk legger ut nesten minutter senere bare. De får jo tilbake også når de er så «på» dette selv, men vil ikke si «så mye», mtp 1200 venner så får de kanskje 80-100 gratulasjoner. (Ja, jeg har observert fordi det var litt interessant å se :hilarious:). Tror rett og slett at ikke alle er såå aktive på fb.

Jeg laget blant annet en ny Instagram for noen år siden da jeg ikke ønsket å ha flere 100 følgere som er tidligere bekjente/klassekamerater. På Facebook har jeg ikke orke å bry meg som mye om det siden jeg aldri legger ut noe, kanskje 1 gang i året :D

• Liker Liker x 1
  8. FruMille Glad i forumet

Glad jeg ikke er opptatt og opphengt av likes og kommentarer på FB, nettopp fordi man kan bli litt for opphengt i hvor mange man får ved å legge ut innlegg.
    Legger heller aldri noe ut på FB
    Gratulerer med baby på vei, nyt heller den følelsen enn å vær opptatt av hvorvidt andre får flere likes og kommentarer enn det du får ;)

• Hjertelig Hjertelig x 1
  9. Jegermeg Betatt av forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Assistert-jentene

Hei.
    Vet ikke hvor aktiv du er til vanlig på facebook, men det har mye å si. De som er veldig aktive og liker mange andres bilder osv. og legger ut mye selv vil nå ut til feeden til flere av vennene sine på grunn av facebook sine logaritmer. Din bekjentsap er kanskje en av de som liker og deler mye i forhold til deg. I tillegg har det jo mye å si at hun har flere "venner". Tenk heller over hva de som har likt og kommentert din nyhet betyr for deg og sett pris på at de er glade på dine vegne :Heartred (hormoner i svangerskapet har ført til at vi alle har reagert på mye :wacky:)

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  10. SEN86 Forelsket i forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Jeg satt med samme følelsen da jeg sammenlignet meg selv med en jeg datet før dette forholdet. De skal også ha barn i år, og offentliggjorde det en stund før oss. Følte det var urettferdig at de skulle få snart dobbelt så mange likes enn oss. Så sjekket jeg antall venner. Så regnet jeg prosent. (Ja, jeg sank faktisk så dypt:hilarious:)

Under 30% av deres venner hadde reagert på bildet deres.
    Hos oss var det 50% ;)

• Liker Liker x 2
    • Morsom Morsom x 1
  11. Elinsol Betatt av forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Jeg er veldig lite aktiv på Facebook, Instagram eller andre sosiale plattformer.. Har sett trenden med å legge ut forlovelser/ babynyheter og det er alltid enorm respons! har litt lyst til å gjøre det selv også, men som du skriver er jeg «redd» for at jeg ikke får noen reaksjoner:dead: også tenker jeg at det er så mange på Facebook jeg ikke trenger å dele nyheten med egentlig, så ikke delt noe til nå, men tenkte å kanskje dele når hun faktisk kommer? :happy: Kommer nok til å være så stolt! :Heartpink Rart hvor mye man bryr seg om så uviktige ting som antall likes og kommentarer, likevel så tror jeg de fleste tenker over det, vertfall hvis man legger ut noe selv..

Del denne siden