Arg! Svigermas!

Juni16

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Har en ekstremt slitsom og mannsjåvenistisk svigerfar. Hele den delen av familien er veldig mannsdominert og har ingen respekt for kvinner i der hele tatt. Spesiellt ikke typiske kvinnelige følelser eller morsinnstinkt. Blir alltid tatt for å være hysterisk og overbeskyttende og det er sykt irriterende når ting som at baby ikke skal sitte eller at baby nå er sliten og ikke orker at noen sitter oppi ansiktet og gnåler og at det er derfor hun gråter, alltid blir fnøset av og oversett. Så slenges det sånne ekle meldinger som:" ja, nå er vel baby veldig sliten ja. Kjenner jeg blir sliten av bare å sitte her selv jeg!" Åh! Dust! Innpåsliten er dusten og! Skal liksom være så innmari lykkelig og sammensveiset storfamilie nå som vi har fått barn da. Reise på ferier og slikt. Og jeg kjenner jeg grøsser av bare tanken!

Oi, hadde svigerfaren min vært sånn hadde jeg ikke orket å dratt dit jeg. Kan du ikke være krassere eller mer direkte? Min svigermor forsto nemlig ikke helt at Ciljan ble overstimulert av mye kos, så jeg måtte gi det med teskje-men da skjønte hun.

Jeg hadde nok vært så direkte og sagt at jeg ikke orker å være der om det skal fortsette slik!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Bæh, her er det også svigermas, bare i en litt annen skala. Svigers ringer og kjefter og sier de er syke(!!) av savn fordi de ikke har sett lille på en uke. De klager sin nød i evigheter.
De har også foreslått ferie sammen siden det nå er barn i bildet.
Og det kan de bare glemme - det har jeg sagt tydelig til sambo. IKKE faen om min ferie tilbringes med noen svigers. Hverken mine eller hans.

Vi reiser hjem etter en uke hos svigers nå. Merker det er litt i overkant å være så lenge. Det visste jeg jo i grunn fra før så har jo bare meg selv å takke. Men nå har vi jo en liten en og bor 8 timer unna med bil, så da må man jo nesten føye seg og bli en stund. Blir litt irritert når svigermor ikke skjønner at han blir overstimulert, at det er for varmt inne, at vi bare får han når han gråter, at de kan dempe seg litt når det nærmer seg leggetid for gutten vår osv. Klarer liksom ikke si fra heller, de har jo bare sett han en gang før så. Ellers er de ei grei slekt. Har ikke mor selv lenger, så da må man jo tviholde litt på det nest beste også ;)

Hadde svigerfamilien min vært så mannsjåvinidtiske som din skulle de jammen fått hørt det. Slik får de respekt for deg også, så bare si fra ;)

Uff, det der hadde jeg ikke funnet meg i! Det er du som kjenner barnet ditt best og det bør de respektere.

Svigers her skjønner også lite av overstimuli og den slags, og må på død og liv sitte oppi fjeset på lillemann 24/7 når vi er på besøk der. Svigermor spesielt, hun klarer ikke la være å gå å plukke på ham når han sover heller. Jeg satt med lillebror sovende på brystet her tidligere i julen og lukket øynene såvidt selv også da jeg merket at noen var ved siden av meg. Da jeg åpnet øynene så stod hun der og plukket på ham. Da sa jeg det bare rett ut med rimelig streng tone: "Slutt å plukk på han når han sover!" Så får vi se da, om hun har lært til neste gang vi kommer på besøk. Jeg tviler egentlig, var gjennom mye av det samme med snuppa. Frustrerende!

Så utrolig irriterende! Her er det også masse plukking fra mange i familien selv om baby sover. Nå har jeg sagt strengt ifra da, om at det IKKE er lov, men nå småfurter de over at de"aaaaldri" får leke med henne eller at hun "aaaalltid" sover og at det er så kjedelig. Javel sier jeg da. Hun siver når hun sover og ferdig med det! Arg!

Back
Topp