Arbeidssituasjon!

FullFart

Forelsket i forumet
Etter ein ganske turbulent ettermiddag/kveld på jobb, kjem det mykje tanker.

Eg arbeider i ein avlastning der me har ein gutt med veldig ustabilt humør og adferd. I dag har han blant annet knust glass, fjernkomtroller, kastet på stoler og støvsugar. Måtte til slutt gå inn fysisk å stoppe han, fikk eit par spark i beina.

Er så usikker på om eg skal gje beskjed til sjefen om at eg er gravid. Har nettopp takka ja til 100% stilling i denne jobben. Må vel evt bli omplassert desse månadene?

Jeg synes du burde si ifra! Arbeidsplassen kan helt sikkert tilpasse slik at du skal føle deg og være trygg i jobben din! Det er sikkert ikke bra for personen med ustabilt humør at du er usikker i din rolle heller.

Snakk med sjefen din, så ordner det seg helt sikkert [emoji4]

Jeg synes du burde si ifra! Arbeidsplassen kan helt sikkert tilpasse slik at du skal føle deg og være trygg i jobben din! Det er sikkert ikke bra for personen med ustabilt humør at du er usikker i din rolle heller.

Snakk med sjefen din, så ordner det seg helt sikkert [emoji4]

Enig ;)

Usikker i min rolle er eg ikkje. Eg står i det.

Men er vel heller tanken på når han får veta noko om han kjem til å gjere noko mot meg.

Me er stortsett to på jobb, men eg kjem ikkje til å setta meg sjølv å spiren i fare. Skal til legen på fredag. Trur eg får lufta da med ho.

Ei venninne av meg jobbet på institusjon for barn med atferdsutfordringer, hun ble sendt rett ned for å jobbe med administrativt arbeid i uke 8! De klarte til slutt ikke å tilrettelegge godt nok, så hun ble gående lenge hjemme, men heller det enn å ta noen sjangser :)

Arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge så langt det gjør seg gjøre. Ikke sett dere i fare.

Back
Topp