Her støvsuger vi hver dag. Mamma pleide å støvsuge hver/annenhver dag da hun hadde hund. Folk har nok litt forskjellig behovSynes det virker voldsomt å måtte støvsuge huset 2 ganger i uken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her støvsuger vi hver dag. Mamma pleide å støvsuge hver/annenhver dag da hun hadde hund. Folk har nok litt forskjellig behovSynes det virker voldsomt å måtte støvsuge huset 2 ganger i uken.
Jeg syns virkelig ikke det er mye forlangt av en 16 åring at de har et par oppgaver for dagen. Greit lekser tar ofte mye tid i den alderen, men en halvtime for dagen til å bidra til husholdningen bør nå gå anTakk for alle innspill
Denne 16 åringen gjør ingenting av seg selv, det er derfor jeg er nødt til å sette opp en fast plan. Hun klarer ikke å se at søpla er full når det renner over også sånn .
Når det gjelder støvsuging ser jeg det er mye forskjellige meninger, det tar kanskje 15 min å støvsuge hele huset vårt, da alt er på et plan og jeg selv tar meg av den "harde" støvsuging som å støvsuge bak sofa osv.
Ut i fra den planen jeg har satt opp er det ca 10-20 min med arbeidsoppgaver hun skal gjøre hver dag.
Hun har lite lekser,da hun er på skolen og har fri-timer.
I teorien går jeg hjemme med bekkenløsning og trenger mer hjelp nå fram til juli enn etter.
Så det er innafor med minst en oppgave om dagen? her har hun på 16 alltid sluppet unna (før hun flyttet hit) så vi må begynne i det små, som
mandag- ta ut søpla
Tirsdag- ta ut av oppvaskmaskin. Støvsuge huset.
Onsdag- lage middag
Torsdag- ta ut av oppvaskmaskinen. Støvsuge huset
Fredag- vaske eget rom.
Iløpet av uken skal også følgende gjøres: holde soverommet ryddig, vaske bad og gang.
(Dette er bare et eksempel )
Er dette mye?
Her støvsuger vi hver dag. Mamma pleide å støvsuge hver/annenhver dag da hun hadde hund. Folk har nok litt forskjellig behov![]()