Arbeidsledig og gravid???

dollyogdetresmå

Blir kjent med forumet
Jeg vet jo at å gå arbeidsledig og prøve å bli gravid nå ikke er så lurt men er det flere som er uten jobb og er gravid eller prøver?
 
Jeg vet ikke om noen her inne på feb-2010 som er gravide og arbeidsledige/eller ikke studerer, men håper du får noe svar på det du lurer på uansett :) 
 
Tror heller ikke det er noen her inne som er arbeidsledig og gravide akkurat nå.
Men jeg ville ikke anbefalt det. Jeg har ei vennine som skal ha tvillinger nå, og der er både hun og mannen arbeidsledig (han jobber som dørvakt på en pub i helgene da), og de fikk bare kontantstøtte. De har også to barn fra før, så det er ikke vanskelig å se at de kommer til å slite noe enormt fremover økonomisk!
 

Dette er helt avhengig av om du får dagpenger eller ikke :) Jeg mistet jobben da jeg gikk gravid med Milan, fordi de gikk konk. Og da hadde jeg bare jobbet der en mnd eller noe.

Jeg endte på dagpenger underveis i graviditeten, og foreldrepengene ble basert på dagpengene. Er jo ikke like mye å rutte med som om man hadde fått foreldrepenger ut fra 100% inntekt (dagpenger utgjør jo bare 63-64% lønn), men man klarer seg jo. Jeg fikk faktisk en tusing mer i måneden enn med kun dagpenger, fordi man får utbetalt ferietillegg fortløpende.

Men så blir det jo en vurderingssak. Det er veldig greit å vite at man har noe å komme tilbake til etter en permisjon, men i mitt tilfelle gikk det veldig bra. Jeg kommer ikke til å gjenta det riktignok, så om vi skal ha flere så venter jeg nok til etter jeg er fast ansatt et sted.

 
Eg personlig ville nok ikkje planlagt å bli gravid om både meg og gubben var arbeidsledige.. man skal jo få hjulene til å gå rundt også.. men om du er trygda eller får dagpenger eller noke sont beregner det jo det som inntekt da.
er ikkje masse å skulle leve et år på engangsstønaden vertfall.. skjønner ikkje kordan folk klarer det eg.

men om du er arbeidsledig, og så plutselig blir gravid finnes klarer dokke sikkert å finne en løsning. Fine velferdsstaten vi lever i!
 
Jeg er arbeidsledig (med dagpenger vel å merke) OG Gravid! 
Så det regnes som inntektsgivende arbeid og jeg får permisjonspenger. 

Hadde jo planer om å få meg en jobb så fort som mulig etter forrige jobb men.. Jeg mistet jobben dag 1 etter permisjonen med Vetle (!!!) og har siden fått dagpenger, jeg har søkt masse jobber og vært på intervjuver og diverse.. uten hell:s 

Kanskje ikke drømmesituasjonen, men vi klarer oss fint økonomisk, sambo tjener bra heldigvis! Så når jeg ble gravid nå så fant vi ut at for oss er det verdt det!
Litt vel lei av å være "hjemmeværende husmor" men jeg klarer det litt til nå som jeg har noe så flott å se frem til! 

Kommer til å fortsette å søke jobber , gir ikke opp!!! Er forresten Grafisk designer.. ikke flust av de stillingene ute:s
 
Back
Topp