arbeidskontrakt?

¤Celti¤

Elsker forumet
nån som vet ka slags arbeidskontrakt ei ekstrahjelp har krav på? ei på jobb får bare midlertidi arbeidskontrakt selv om prøvetia e gådd ut[8|] ho mene det ikkje e lov me midlertidi arbeidskontrakt?

hmm..dytter for deg der..[:D]

hvis man går som ektravakt/tillkallingsvakt så er det vell ikke noe lov om arb kontrakt TROOOR jeg da...

Hun SKAL ha arbeidskontrakt!

ORIGINAL: Tracel

nån som vet ka slags arbeidskontrakt ei ekstrahjelp har krav på? ei på jobb får bare midlertidi arbeidskontrakt selv om prøvetia e gådd ut[8|] ho mene det ikkje e lov me midlertidi arbeidskontrakt?

Det har ho helt rett i.. [;)] Alle ansettelsa skal i utgangspunktet være fast, og ei ekstrahjelp skal også ha arbeidskontrakt som det. Ikkje som midlertidig ansatt. Loven e faktisk ganske streng på det punktet.Sånne her situasjona e nok et eksempel på kor viktig det e å være organisert. Og det her vise jo at dokker har en sjef som tøye strikken en del.. Organiser dokker. Jo før, jo heller..

ORIGINAL: ¤Ida

hvis man går som ektravakt/tillkallingsvakt så er det vell ikke noe lov om arb kontrakt TROOOR jeg da...

Å joda. ALLE skal ha arbeidskontrakt fra første dag.

ho har arbeidskontrakt. Fikk en midlertidi da ho bynte åsså hadde ho 6mnd prøvetid. No e liksom den fornya tel en ny midletidi[8|] Kor finn man svart på hvitt at det ikkje e lov?

ho har arbeidskontrakt. Fikk en midlertidi da ho bynte åsså hadde ho 6mnd prøvetid. No e liksom den fornya tel en ny midletidi[8|] Kor finn man svart på hvitt at det ikkje e lov?

Ja, og å holde på sånn e ikkje lov.
Arbeidsmiljøloven, så klart. www.lovdata.no
Som æ skrev tidligere, det er vise at dokker ar behov for å organisere dokker der dokker jobbe. Så vess dokker ikkje e det; gjør det.

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

da spørs ka hu gjere, å ka bedigt hu jobbe i.

§ 14-9. Midlertidig ansettelse (1) Arbeidstaker skal ansettes fast. Avtale om midlertidig ansettelse kan likevel inngås:
a)når arbeidets karakter tilsier det og arbeidet atskiller seg fra det som ordinært utføres i virksomheten,
Så eg TRUR at viss hu e ansatt i ei bedrift så drive me produksjon av nåke, å hu e vaskehjelp, så TRUR eg da e lov.

Ja, men hun her jobber som ekstrahjelp innenfor bedriftens hovedområde, og det er fastslått ved presedens at det IKKE kommer inn under denne paragrafen. [:)]

Så lenge det er jobb, så skal det være kontrakt.

ORIGINAL: Sicily

da spørs ka hu gjere, å ka bedigt hu jobbe i.

§ 14-9. Midlertidig ansettelse (1) Arbeidstaker skal ansettes fast. Avtale om midlertidig ansettelse kan likevel inngås:
a)når arbeidets karakter tilsier det og arbeidet atskiller seg fra det som ordinært utføres i virksomheten,
Så eg TRUR at viss hu e ansatt i ei bedrift så drive me produksjon av nåke, å hu e vaskehjelp, så TRUR eg da e lov.

Ja, men hun her jobber som ekstrahjelp innenfor bedriftens hovedområde, og det er fastslått ved presedens at det IKKE kommer inn under denne paragrafen. [:)]

Nei, då skal hu så klart ha FAST kontrakt der da står at hu e ekstrahjelp..[:)]

Jupp! [:)]

Back
Topp