Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Tracel
nån som vet ka slags arbeidskontrakt ei ekstrahjelp har krav på? ei på jobb får bare midlertidi arbeidskontrakt selv om prøvetia e gådd ut[8|] ho mene det ikkje e lov me midlertidi arbeidskontrakt?
ho har arbeidskontrakt. Fikk en midlertidi da ho bynte åsså hadde ho 6mnd prøvetid. No e liksom den fornya tel en ny midletidi[8|] Kor finn man svart på hvitt at det ikkje e lov?
ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg
ho har arbeidskontrakt. Fikk en midlertidi da ho bynte åsså hadde ho 6mnd prøvetid. No e liksom den fornya tel en ny midletidi[8|] Kor finn man svart på hvitt at det ikkje e lov?
da spørs ka hu gjere, å ka bedigt hu jobbe i.
§ 14-9. Midlertidig ansettelse (1) Arbeidstaker skal ansettes fast. Avtale om midlertidig ansettelse kan likevel inngås:
a)når arbeidets karakter tilsier det og arbeidet atskiller seg fra det som ordinært utføres i virksomheten,
Så eg TRUR at viss hu e ansatt i ei bedrift så drive me produksjon av nåke, å hu e vaskehjelp, så TRUR eg da e lov.
ORIGINAL: Sicily
da spørs ka hu gjere, å ka bedigt hu jobbe i.
§ 14-9. Midlertidig ansettelse (1) Arbeidstaker skal ansettes fast. Avtale om midlertidig ansettelse kan likevel inngås:
a)når arbeidets karakter tilsier det og arbeidet atskiller seg fra det som ordinært utføres i virksomheten,
Så eg TRUR at viss hu e ansatt i ei bedrift så drive me produksjon av nåke, å hu e vaskehjelp, så TRUR eg da e lov.
Ja, men hun her jobber som ekstrahjelp innenfor bedriftens hovedområde, og det er fastslått ved presedens at det IKKE kommer inn under denne paragrafen. [:)]
Nei, då skal hu så klart ha FAST kontrakt der da står at hu e ekstrahjelp..[:)]