arbeidskontrakt.. noen som har peiling??

Browneye

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
jeg jobber som tilkallingsvikar i kommunen.. etterlyste idag arbeidskontrakt med sjefen min.. da sa hun at jeg fikk kontrakt for hver enkelt vakt jeg jobbet! Og at det da gjerne ble skrevet i ettertid.. noen som synes dette høres rart ut?? Da går jeg jo og jobber uten kontrakt da! Kan det være lov? Skal vel ha kontrakt på et år eller noen mnd selv om jeg bare er tilkallingsvikar?

Det der ville jeg hørt med arbeidstilsynet eller LO feks..... KS-burde jo vite det [:D]

du SKAL ha en arbeid kontrak på at du jobber vikariat, det er ulovelig å jobbe uten kontrakt! kontrakten skal skrives før du så mye som jobber 2 min!

Ja, man HAR faktisk KRAV på det!
Da bør du snakke med noen om dette[;)]

ORIGINAL: momita

du SKAL ha en arbeid kontrak på at du jobber vikariat, det er ulovelig å jobbe uten kontrakt! kontrakten skal skrives før du så mye som jobber 2 min!

Tror det stemmer ja. Skal ikke jobbe noe som helst uten kontrakt, om hun skriver kontrakt hver dag, skal du også ha den i hånden hver dag før du gjør noe som helst.... [8|]
Ta kontakt med arbeidstilsynet, er vel også derfor det er så viktig for arbeidsplassen din å alltid ha kontraktene i orden, i tilfelle de kommer på besøk... Ikke populært [:D]

Vet du, jeg jobber med vikarer og forskjellige arbeidsgivere hele dagen...og det er FORBUDT å jobbe uten en arbeidsAVTALE...
Det trenger vel ikke være en kontrakt, det holder med en generell, skriftlig avtale mellom arbeidsgiver, og ansatt.