Arbeidsgiver

Jeg fortalte det i uke 6 fordi jeg ble sykemeldt. Vi har hatt et veldig tøft år der jeg kort fortalt, har stått i en mobbesak der jeg og min kollega har vært offerene. Men for min del så var det viktig for meg å få frem at det var ikke den saken som var årsaken til sykemeldingen :)
 
Jeg fortalte det for noen dager siden. 8+0, er 8+2 nå. Hadde ikke noe valg da jeg plutselig ble kvalm og fløy på do og dårlig humør hele dagen. Hadde tenkt å vente til vi skulle offentliggjøre det.
Sjefen min ble kjempe glad på mine vegne, sa at han støtta meg hele veien og at jeg hadde han i ryggen. Han sa at ingen svangerskap er like, (han har selv tre barn) og at jeg måtte kun høre på meg selv nå. Kom det en dag jeg var så dårlig at jeg måtte være hjemme, så holdt jeg meg hjemme. Har nå ligget hjemme i to dager med oppkast, og det er bare veldig godt å vite at han vet grunnen. Han må jo selvfølgelig holde det skjult for resten av gjengen, men spørs om de ikke skjønner tegninga snart [emoji85]
 
Jeg fortalte det for noen dager siden. 8+0, er 8+2 nå. Hadde ikke noe valg da jeg plutselig ble kvalm og fløy på do og dårlig humør hele dagen. Hadde tenkt å vente til vi skulle offentliggjøre det.
Sjefen min ble kjempe glad på mine vegne, sa at han støtta meg hele veien og at jeg hadde han i ryggen. Han sa at ingen svangerskap er like, (han har selv tre barn) og at jeg måtte kun høre på meg selv nå. Kom det en dag jeg var så dårlig at jeg måtte være hjemme, så holdt jeg meg hjemme. Har nå ligget hjemme i to dager med oppkast, og det er bare veldig godt å vite at han vet grunnen. Han må jo selvfølgelig holde det skjult for resten av gjengen, men spørs om de ikke skjønner tegninga snart [emoji85] er også førstegangsgravid så er ekstremt godt at han tok det sånn.
 
Ikke sagt noe enda (9+1) og kjenner jeg gruer litt for det. Har "bare" hatt lederstillingen i ett år, men jobbet i samme firma i snart tre. Tror jeg venter til etter sommerferien ca. Så kanskje jeg får med meg litt lønnsøkning ved den kommende forhandlingen først. Kvalmen har jo gått over og de tyngste løftene delegerer jeg bare til andre. Jeg har jo også kontroll på opplæring av hun som må være vikar for meg, da det er jeg som styrer den daglige drifta. Men håper adm.dir og eier tar det bra. Man kan jo aldri vite...
 
Jeg fortalte det i uke 6 fordi jeg ble sykemeldt. Vi har hatt et veldig tøft år der jeg kort fortalt, har stått i en mobbesak der jeg og min kollega har vært offerene. Men for min del så var det viktig for meg å få frem at det var ikke den saken som var årsaken til sykemeldingen :)

Uff, dette er forferdelig! Må ordnes før du skal tilbake! Hva er det med ledere som lar sånt skje???!!
 
Uff, dette er forferdelig! Må ordnes før du skal tilbake! Hva er det med ledere som lar sånt skje???!!

Nei, hva skal man si? Som lærer føler jeg at man har null rettigheter og at foreldrene sitter med all makt... det var iallefall tilfellet her. Jeg ble hørt og skal få slippe den gitte klassen til høsten. Men det var ikke så veldig hyggelig når det ble delt ut invitasjoner til sommeravslutning og lærerne ikke var invitert... det var takken for to år med barna deres :(
 
Nei, hva skal man si? Som lærer føler jeg at man har null rettigheter og at foreldrene sitter med all makt... det var iallefall tilfellet her. Jeg ble hørt og skal få slippe den gitte klassen til høsten. Men det var ikke så veldig hyggelig når det ble delt ut invitasjoner til sommeravslutning og lærerne ikke var invitert... det var takken for to år med barna deres :(

Uff, så trist :(!

Så bra du får ny klasse og nye muligheter! Puss selvtilliten og start på ny frisk! Heldigvis er foreldre veldig forskjellige og kanskje er de du møter ved neste korsveg hyggelige mennesker du vil samarbeide godt med?

Noen ganger må vi bare legge bak oss det kjipe selv om vi ble urettferdig behandlet. Sommeren er jo absolutt en fin tid å bruke til å få helet gamle sår og speile seg selv gjennom de nærmeste som viser deg at du betyr mye for dem.
Det kommer nok til å bli bedre.
 
Jeg ble sykemeldt da jeg var 12uker pga migrene. Hadde overhodet ikke lyst å dele "nyheten" med min sjef ettersom forholdet vårt er utrolig anstrengt.

MEN sjefen hadde prøvd å fiske utav meg en gravid-innrømmelse uken før, så jeg sa det i forbindelse med sykemeldingen. Fikk denne fine responsen: "Tenkte meg det." [emoji85]

Jeg er førstegangs fødende, men 4.gangs gravid. Så det er ikke en "nyhet" jeg vil dele med gud og enhvermann, og hvertfall ikke en sjef jeg opplever som en anklagende angriper..

Legen min tror det er stress i forbindelse med arbeidssituasjonen som har ført til migrene (jeg har ikke migrene fra før). Og han er klar på at jeg skal fokusere på meg selv og babyen nå :) Siden oppdraget mitt kun er midlertidig kommer jeg ikke til å gå tilbake til arbeidsforholdet før det avsluttes.

Migrene er offisielt grunnen, men det er den angsten sjefen min fremkaller som gjør meg 100% sykemeldt. Jeg har begynt å tvile på meg selv og de evner jeg tidligere var sikker på at jeg hadde, og med en leder som har (usynlig) hørselsvern på kommer jeg ingen vei..

Dette ble en lang tråd, beklager! Fikk nettopp innkalling til Dialogmøte, og blodtrykket mitt er vel skyhøyt nå![emoji28]
 
Jeg ble sykemeldt da jeg var 12uker pga migrene. Hadde overhodet ikke lyst å dele "nyheten" med min sjef ettersom forholdet vårt er utrolig anstrengt.

MEN sjefen hadde prøvd å fiske utav meg en gravid-innrømmelse uken før, så jeg sa det i forbindelse med sykemeldingen. Fikk denne fine responsen: "Tenkte meg det." [emoji85]

Jeg er førstegangs fødende, men 4.gangs gravid. Så det er ikke en "nyhet" jeg vil dele med gud og enhvermann, og hvertfall ikke en sjef jeg opplever som en anklagende angriper..

Legen min tror det er stress i forbindelse med arbeidssituasjonen som har ført til migrene (jeg har ikke migrene fra før). Og han er klar på at jeg skal fokusere på meg selv og babyen nå :) Siden oppdraget mitt kun er midlertidig kommer jeg ikke til å gå tilbake til arbeidsforholdet før det avsluttes.

Migrene er offisielt grunnen, men det er den angsten sjefen min fremkaller som gjør meg 100% sykemeldt. Jeg har begynt å tvile på meg selv og de evner jeg tidligere var sikker på at jeg hadde, og med en leder som har (usynlig) hørselsvern på kommer jeg ingen vei..

Dette ble en lang tråd, beklager! Fikk nettopp innkalling til Dialogmøte, og blodtrykket mitt er vel skyhøyt nå![emoji28]

Synes du skal vurdere en klage oppover i systemet! Det høres giftig ut å jobbe med en slik leder... [emoji17]
 
Synes du skal vurdere en klage oppover i systemet! Det høres giftig ut å jobbe med en slik leder... [emoji17]
Jeg har vært i kontakt med verneombud, men det fyrte visst opp under bålet til sjefen.
Leit når sjefen tar dialog med VO personlig, jeg har aldri jobbet en plass før med slike situasjoner!
Men jeg orker ikke å gå gjennom ild og vann for å bedre arbeidsforhold i en bedrift jeg snart forlater. Hvis det hadde vært en fast jobb ville jeg absolutt involvert LO, jeg er egentlig veldig opptatt av rettigheter og moral :)

Skal psyke meg opp til å komme meg gjennom Dialogmøtet tårefritt, og så prise meg lykkelig når kontrakten min endelig utløper [emoji106] Har heldigvis støtte fra både mann, lege og kollegaer (jeg er ikke den eneste som opplever ett vanskelig forhold til sjefen, heldigvis).
 
Jeg har vært i kontakt med verneombud, men det fyrte visst opp under bålet til sjefen.
Leit når sjefen tar dialog med VO personlig, jeg har aldri jobbet en plass før med slike situasjoner!
Men jeg orker ikke å gå gjennom ild og vann for å bedre arbeidsforhold i en bedrift jeg snart forlater. Hvis det hadde vært en fast jobb ville jeg absolutt involvert LO, jeg er egentlig veldig opptatt av rettigheter og moral :)

Skal psyke meg opp til å komme meg gjennom Dialogmøtet tårefritt, og så prise meg lykkelig når kontrakten min endelig utløper [emoji106] Har heldigvis støtte fra både mann, lege og kollegaer (jeg er ikke den eneste som opplever ett vanskelig forhold til sjefen, heldigvis).

Husk at du kan ha med deg noen på dialogmøtet om ønskelig
 
Jeg har vært i kontakt med verneombud, men det fyrte visst opp under bålet til sjefen.
Leit når sjefen tar dialog med VO personlig, jeg har aldri jobbet en plass før med slike situasjoner!
Men jeg orker ikke å gå gjennom ild og vann for å bedre arbeidsforhold i en bedrift jeg snart forlater. Hvis det hadde vært en fast jobb ville jeg absolutt involvert LO, jeg er egentlig veldig opptatt av rettigheter og moral :)

Skal psyke meg opp til å komme meg gjennom Dialogmøtet tårefritt, og så prise meg lykkelig når kontrakten min endelig utløper [emoji106] Har heldigvis støtte fra både mann, lege og kollegaer (jeg er ikke den eneste som opplever ett vanskelig forhold til sjefen, heldigvis).
Du kan få med deg tillitsvalgt eller verneombud på møtet[emoji4] Masse lykke til, skal bli godt når kontrakten utløper[emoji4]
 
Jeg har vært i kontakt med verneombud, men det fyrte visst opp under bålet til sjefen.
Leit når sjefen tar dialog med VO personlig, jeg har aldri jobbet en plass før med slike situasjoner!
Men jeg orker ikke å gå gjennom ild og vann for å bedre arbeidsforhold i en bedrift jeg snart forlater. Hvis det hadde vært en fast jobb ville jeg absolutt involvert LO, jeg er egentlig veldig opptatt av rettigheter og moral :)

Skal psyke meg opp til å komme meg gjennom Dialogmøtet tårefritt, og så prise meg lykkelig når kontrakten min endelig utløper [emoji106] Har heldigvis støtte fra både mann, lege og kollegaer (jeg er ikke den eneste som opplever ett vanskelig forhold til sjefen, heldigvis).

Uff så kjedelig altså [emoji173]️
 
Jeg fortalte det i uke 13. Søker nå om svangerskapspenger. Jobber med uforutsigbare pasienter.
 
Jeg ble sykemeldt da jeg var 12uker pga migrene. Hadde overhodet ikke lyst å dele "nyheten" med min sjef ettersom forholdet vårt er utrolig anstrengt.

MEN sjefen hadde prøvd å fiske utav meg en gravid-innrømmelse uken før, så jeg sa det i forbindelse med sykemeldingen. Fikk denne fine responsen: "Tenkte meg det." [emoji85]

Jeg er førstegangs fødende, men 4.gangs gravid. Så det er ikke en "nyhet" jeg vil dele med gud og enhvermann, og hvertfall ikke en sjef jeg opplever som en anklagende angriper..

Legen min tror det er stress i forbindelse med arbeidssituasjonen som har ført til migrene (jeg har ikke migrene fra før). Og han er klar på at jeg skal fokusere på meg selv og babyen nå :) Siden oppdraget mitt kun er midlertidig kommer jeg ikke til å gå tilbake til arbeidsforholdet før det avsluttes.

Migrene er offisielt grunnen, men det er den angsten sjefen min fremkaller som gjør meg 100% sykemeldt. Jeg har begynt å tvile på meg selv og de evner jeg tidligere var sikker på at jeg hadde, og med en leder som har (usynlig) hørselsvern på kommer jeg ingen vei..

Dette ble en lang tråd, beklager! Fikk nettopp innkalling til Dialogmøte, og blodtrykket mitt er vel skyhøyt nå![emoji28]

:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred
Forstår deg så godt.
Har en ganske identisk sjef.

Måtte i dialogmøte med han, nav og lege for en stund tilbake. Men så lenge du har legen på "din" side. Er ikke møtet noe problem ;)
Bare si ifra til legen at det er veldig viktig for deg å ha han/hun der.
 
Jeg fortalte det til min sjef når jeg var 12 uker. Da klarte jeg ikke å holde inne magen lenger :p

reaksjonen hans var: -jaja, det må vell gå på et vis.

:smiley-angry019
 
Jeg fortalte det i dag, men de hadde vist allerede hørt rykter, takk til den ene kollegaen min som stusset på magen og spurte før ferie. Jeg pressiserte at jeg ikke ville det skulle ut før etter OUL, men....:confused:
 
Back
Topp