Arbeidsgiver

Lilje84

Elsker forumet
Noen som har fortalt arbeidsgiver om graviditeten? Evt når tenker dere å fortelle d?
Har ikke sagt noe enda,er usikker på om jeg skal gjøre det før eller etter sommerferien.....

Jeg fortalte det var 14 dager siden. Da var jeg bare 6 uker på vei. Grunnen til at jeg fortalte det så tidlig er fordi jeg er delvis sykemeldt pga kvalme. Jeg syns det er vanskelig å bare levere en sykemelding uten å fortelle årsaken til den. (Jeg vet at jeg ikke er pliktig til å oppgi grunn).

Har ikke fortalt det enda, gruer meg litt til det.. Da jeg begynte i Januar...

Jeg fortalte det var 14 dager siden. Da var jeg bare 6 uker på vei. Grunnen til at jeg fortalte det så tidlig er fordi jeg er delvis sykemeldt pga kvalme. Jeg syns det er vanskelig å bare levere en sykemelding uten å fortelle årsaken til den. (Jeg vet at jeg ikke er pliktig til å oppgi grunn).

Samme her. Var litt over 6 uker og fikk delvis sykemelding pga ekstrem tretthet og kvalme. Som deg så liker jeg og fortelle grunn til arbeidsgiver (og de nærmeste kollegaene) Da har de mulighet til å tilrettelegge for meg, viser forståelse om jeg kommer litt sent, eller går litt tidlig. Eller hvis de finner meg liggende på sofaen på kontoret mitt i arbeidstiden [emoji42]

Har ikke sagt noe enda og gruer meg til å fortelle..
har nesten akkurat kommet tilbake i jobb etter forrige permisjon [emoji851]

Jeg fortalte det da jeg var 6+2 eller noe. Er 10+0 i morgen.

Jeg fortalte det tidlig pga tilrettelegging på jobb. Og måtte og si det til min nye arbeidsgiver fra august av. Synes det er fair å si ifra i god tid når de må finne vikar for meg allerede etter et halvt år i ny jobb:wideyed: de tok det veldig bra og ble bare glad på mine vegne heldigvis :-)

har nylig begynt i ny jobb, og har bare hatt noen få vakter. Har ikke sakt noe enda fordi jeg ikke har jobbet pga eksamen. grurer meg litt til å si det siden jeg nettopp har startet :/

Tror jeg venter til etter ferien :) begynte i februar i ny jobb [emoji30] rett fra permisjonen [emoji23]

Jeg fortalte det med en gang pga tilrettelegging på jobb[emoji4] Fagleder visste at vi holdt på med ivf da, og hun var nesten like spent som oss[emoji1][emoji4]

Fortalte det ca rundt uke 6 pga jeg ville sjefen skulle få vite det før de andre kollegene mine, og kvalmen begynte å komme så de ville sniffet det frem ganske kjapt [emoji1]
Sjefen tok det dritbra og var veldig entusiastisk, han klarte til og med å si at det var bra timet [emoji23]

Sa det i ca uke 9. Har vært i dårlig form og følte jeg måtte forklare hvorfor. Sjefen ble veldig glad og samtidig glad for å vite hvorfor jeg ikke har vært 100% på den siste tiden. Er veldig glad jeg ga beskjed.

Jeg fortalte det nesten med en gang, var 4+5 eller noe sånt. Jeg har et kjempegodt forhold til sjefen min, hun er bare best. Jeg fortalte det fordi vi er i omstilling, og vi har noen vikarer nå - så det er greit å vite at vi får bruk for flere i januar sånn at sjefen forhåpentligvis kan love lengre vikariater etc. Samtidig ville jeg at sjefen skullle vite det tidlig og fra meg, ikke noen annen. Jeg var ikke helt sikker på hvor lenge jeg klarte å holde det for meg selv:shy:

Jeg fortalte det 4+0 :) Hun har vært som en mor for meg i den tunge perioden med mislykket ivf osv...så var en selvfølge å fortelle det med en gang :)

Akkurat samme med meg!

Fortalte det to uker etter pos test!:-)

Fortalte i uke 6. Dette fordi det trengs tilrettelegging pga risikosvangerskap. Også står det på nettsidene på personalweb at det så tidlig som mulig skal være et møte med bedriftshelsetjenesten for å kartlegge behovet for tilrettelegging osv. Så det møtet hadde vi forrige uke.

Jeg jobber i "kjedebutikk". Jeg har fortalt det til butikksjefen her, men drøyer til over ferien med å si noe til hovedkontotret...

Jeg fortalte det i går:) er ca 9 uker, men ble enige om at det skulle holdes hemmelig en stund til og st jeg skulle gi henne en "heads up" når bobla sprekker til de andre:)

Back
Topp