Arbeidsbukser, noen?

Otermamma

Forelsket i forumet
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Jobber som elektriker, så bruker arbeidsbukser på jobb - men nå får jeg ikke kneppet knappen på mine når jeg må bøye meg framover.

Det har nylig kommet arbeidsbukser for gravide (med magebånd), men de selger ikke det merket (Blåkläder, tror jeg) der vi kjøper arbeidstøyet vårt så vidt jeg sjekket.

Noen som har erfaring med å løse dette? Kan jeg gå opp noen størrelser og bare bruke belte under magen, eller fungerer det dårlig mot slutten? Beltestropper?
Kan sikkert høre med jobb om jeg kan få gravidbuksene likevel, men hadde vært kjekt å høre om noen har erfaring fra før!

Oppdatering:
Snakket med sjefen og fikk bestille Blåkläder-bukser, veldig fornøyd med det :)

Last edited:
Det er riktig at Blåklader har gravid arbeidsbukse. Du har krav på tilpasset arbeidstøy i henhold til arbeidsmiljøloven så jeg ville sagt til arbeidsgiver at du trenger en gravidbukse.

Har fått tak i Tranemo (?) graviditets arbeidsbukse. Dere forhandler gjerne med Tess via jobben? Er der jeg fikk bestilt meg bukse :)

Wenaas Curved Collection kan vere eit alternativ om dei har dei som leverandør? Evt om det finst selebukse i sortimentet kan det og brukast.

Jobbar som elektrikar sjølv og eg måtte bruke altfor stor bukse og trædde ein hårstrikk gjennom knapphullet for å få festa knappen. Smekken gikk ikkje igjen heller. Tullete å måtte holde på sånn på grunn av dårleg utval :banghead:

Vil anbefale å ta det opp med leder og henvise til at du har rett på passande vernetøy og få godkjenning til å kjøpe inn utenfor sortimentet. Det er spesielt viktig for oss innen elektro at vi har vernetøy som dekker heile kroppen (og ikkje er opent i skrittet fordi smekk og knapp ikkje går igjen :hilarious:) både mtp flammehemmande egenskaper og for beskyttelse ved eventuell eksponering for lysbue om man skulle være uheldig.

Back
Topp