Arbeidsbil-barnesete

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Er det virkelig sant at man ikke kan ha barnesete i arbeidsbilen? At man får en sinnsyk bot? Da tenker jeg om man ikke skatter av noe, at bilen egentlig skal stå på jobben. Er jo mange som kjører bilen hjem..

Nei, aldri hørt... Så lenge airbag er koblet ut og barnet er forsvarlig sikret. 

er usikker på det med sete, men man har ikke lov til å ha bilen med seg hjem uten å skatte for det, så det er vel der boten kommer inn i bildet.

ORIGINAL: nussnøff

er usikker på det med sete, men man har ikke lov til å ha bilen med seg hjem uten å skatte for det, så det er vel der boten kommer inn i bildet.

Man har lov å ha med arbeidsbil hjem uten å skatte for det om jobben din er slik at du ikke møter opp/slutter samme sted hver dag.

En tømrer f.eks. som møter opp direkte på byggeplassene har lov å ha med arbeidsbilen hjem. Men hvis du har en kontorjobb f.eks må du skatte av det.

ORIGINAL: *SiljeVanilje*

Man har lov å ha med arbeidsbil hjem uten å skatte for det om jobben din er slik at du ikke møter opp/slutter samme sted hver dag.

En tømrer f.eks. som møter opp direkte på byggeplassene har lov å ha med arbeidsbilen hjem. Men hvis du har en kontorjobb f.eks må du skatte av det.

ja, men de jeg kjenner som jobber med sånne ting må innom "kontoret" før de går ut på en jobb, og da er det ikke lov. Hvis ikke de har en vaktordning som gjør at de kan bli kalt ut etter normal arbeidstid.

ORIGINAL: *Høna*

Er det virkelig sant at man ikke kan ha barnesete i arbeidsbilen? At man får en sinnsyk bot? Da tenker jeg om man ikke skatter av noe, at bilen egentlig skal stå på jobben. Er jo mange som kjører bilen hjem..

Man blir vel kanskje anmeldt for skatteundragelse, og må betale tilbake så mye man skulle skattet + en evt bot. Man kan kun kjøre bilen hjem uten å skatte for det om man har forskjellige oppmøtesteder på jobb/ evt må rykke ut på ettermiddag/kveld/fridag.

Hvis han skatter av bilen så har han lov til å bruke den privat også. Men hvis han ikke gjør det, så har han ikke lov, da har heller ikke et barnesete i bilen å gjøre.

ORIGINAL: Labambie

Nei, aldri hørt... Så lenge airbag er koblet ut og barnet er forsvarlig sikret. 

Airbag er koblet ut og han sitter bakovervendt [;)] Syntes det hørtes rart ut hvertfall..

ORIGINAL: *SiljeVanilje*

Sambo jobber som tømrer/taktekker, så han har oppmøte på kontoret noen ganger, mens andre ganger rett ute på jobb!

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Her har mannen med firmabilen hjem hver dag, møter ikke opp på kontoret hver dag - ifølge firmaet så må han skatte av den hvis han vil bruke den privat, ellers betaler han ikke noe for den.

Så da kjører han aldri barna i arbeidsbilen? Til barnehage f.eks?
Sambo bruker sjeldent bilen privat, utenom de få gangene han kjører innom og henter Benjamin i barnehagen (snakker kanskje 4 ganger i mnd)

pappa kan ikke ta arbeidsbilen sin hjem, må skatte av det eller noe [&:] han jobber fleksitid og jobber på ulike plasser (så noen over skrev om det...)

Du kan ikke ha barnesete i arbeidsbil hvis du ikke skatter av bilen.. selv om barnehagen er på vei hjem fra arbeid, må du egentlig hjem å skifte bil før barna hentes.

hvor store bøtene er vet jeg ikke.

ORIGINAL: turbo trash

Du kan ikke ha barnesete i arbeidsbil hvis du ikke skatter av bilen.. selv om barnehagen er på vei hjem fra arbeid, må du egentlig hjem å skifte bil før barna hentes.

Uff, er det mulig å ha et mer firkanta system!! [8|]

ORIGINAL: *Høna*

ORIGINAL: turbo trash

Uff, er det mulig å ha et mer firkanta system!! [8|]

Rimelig firkantet ja!
Men vet likevel om flere som kjører barna til bhg i firmabilen og setter igjen bilsetet i bhg. Er jo gjerne ikke så langt fra bhg og hjem, så da tar de vel sjansen....

Back
Topp