Arbeidsavklaringspenger?

Ancita

Glad i forumet
Har jeg rett på det?
Jeg har nettopp gått skole, ble gravid og har ikke kunnet søket jobb pga bekkenløsning.
Eller er det slik at man må være i jobb og så bli syk for å kunne få dette?

Du kan nok neppe få aap på bakgrunn av bekkenløsning da dette jo er en tidsavgrenset plage, for 95% blir jo plagene borte når man har født barnet... Du er jo 28 uker på vei og en søknad rekker sannsynligvis ikke engang å bli behandlet innen du føder.. Sykepenger har du heller ikke krav på når du ikke har jobbet.. Du kan søke om engangsstønad på 35 000 om du ikke allerede har gjort det, og ellers får du 970 kr i mnd etter at barnet er født..

Har søkt om engangsstønaden ja..
Og ellers har jeg ikke rett på mer?
Ble jo samboer i oktober, er det da slik at jeg må leve på sambo frem til permisjonen er over og jeg får meg jobb?

ORIGINAL: Ancita

Ble jo samboer i oktober, er det da slik at jeg må leve på sambo frem til permisjonen er over og jeg får meg jobb?

Ja, er dessverre ikke så mye annet å gjøre[&:]

ORIGINAL: Ancita

Ja, da har du ikke rett på mer.. Et alternativ dere har er jo om samboeren din er i jobb er at han overtar permisjonen 6 uker etter fødsel og at du går ut i minst 75% jobb eller fulltidsstudier. Da får han permisjonspenger fra sin lønn og du jobber/studerer da og får også inntekt..

Back
Topp