Arbeidsavklarings penger og foreldre stipend

Malala

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Nå har jeg lest noen steder at en har rett å motta foreldrestipend når går på arbeidsavklarings penger. Men jeg får det ikke til å stemme, jeg går på arbeidsavklarings penger er student og mottar ikke noe lån eller stipend da en kan ikke få begge deler.. Hvordan kan en ha rett til aap, (foreldrepenger når babyen kommer) og foreldrestipend ?
Noen som kan hjelpe meg her :)

Du har bare rett på enten arbeidsavklaringspenger eller foreldrepenger...en får ikke begge deler...evt noe bidrag siden en har fått barn per dag, men ikke mye i såfall...

Du har bare rett på enten arbeidsavklaringspenger eller foreldrepenger...en får ikke begge deler...evt noe bidrag siden en har fått barn per dag, men ikke mye i såfall...
Ja det er jeg klar over, men så hører en kan få foreldre penger og foreldrestipend samtidig.
Det jeg lurer på kan en få foreldre stipend også når mottar aap og ikke jobber?

Foreldrepenger fra Nav
Hvis ektefellen eller samboeren din får foreldrepenger fra Nav, kan det påvirke hvor mye foreldrestipend du får. En eventuell reduksjon / tap av foreldrestipend gjelder bare i den perioden han eller hun mottar foreldrepenger fra Nav.

Hvor mye tar han/hun ut i foreldrepenger fra Nav Hvor mye får du i foreldrestipend fra Lånekassen
100 % foreldrepenger Får ikke foreldrestipend (0 %)
50–99 % foreldrepenger Halvt foreldrestipend (50 %)
0 - 49 % foreldrepenger Fullt foreldrestipend (100 %)
Eksempel: Du får foreldrestipend de første ti ukene av perioden. Etterpå tar ektefellen eller samboeren din ut fire uker foreldrepermisjon med 100 prosent foreldrepenger fra Nav. I disse fire ukene får ikke du foreldrestipend. Når ektefellen/samboeren din går tilbake i jobb, kan du få fullt foreldrestipend igjen.

Back
Topp