Arbeider du innenfor helsevesenet?

Jeg jobber i helsevesenet, og jeg får tilrettelegging 1gang i uka. Syns det funker bra, og er så godt å komme seg litt bort fra huset.

Jeg jobber egentlig netter i pu-bolig, som da skal være suuuper enkelt å være på jobb. Problemet er bare det at det er samme arbeidsoppgaver der som er her hjemme, med klesvask, gulvsvask o.l. Var 100% sykmeldt først, til jeg hadde samtale med sjefen om tilrettelegging. Det må da søkes gjennom nav, og det gjorde hu. Så fikk jeg innvilget søknaden kort tid etteprå, som dem bestemmer hvor mange kr og % dem dekker da. Så fikk jeg da redusert sykmeldig av legen, slik at jeg er 80%symkeldt og 20% friskmeldt. Altså da en dag i uka.....er ikke mye, men jeg får da vært litt sosial på jobben å :)

Jeg er sykepleier og har tilrettelegging på jobb. Gjør mye kontorarbeid og slipper helg og aftenjobb (etter mitt ønske). Legen min skrev "avventende sm" og da har arb.plassen 14 dager på seg til å tilrettelegge. Om de ikke kan eller vil dette går jeg ut i sykemelding.
Min arbeidsplass ordnet det med en gang og har fått noe vedtak fra NAV tror jeg. De får det dekt derfra siden det er svangerskapsrelaterte plager.

Hvordan er det med deg? Får du ikke tilrettelegging?

Tja,jeg jobber i bolig med 1 til 1 oppfølging.
Er ikke bare bare å tilrettelegge,for det er ikke så lett å forklare at jeg bare må sette meg ned litt,eller ikke kan gjøre sånn og sånn akkurat nå. Jeg får jo hjelp av kollegaer når det er noe,men det blir litt oppstykket og kunstig samvær når jeg må ta pauser hele tiden. Er ikke så mye det går an å tilrettelegge her føler jeg,men det er jo ikke arbeidsgiver sin skyld,er jo bare sånn jobben er.
Så for meg har det hittil fungert godt å være litt sykemeldt og heller fungere godt de dagene jeg er på jobb.

Jeg er sjukepleier og arbeider i kommunehelsetjenesten på en alders- og sjukeheim. Så langt har arbeidsgiver ikke gjort noen ting for å tilrettelegge mitt arbeid. Jeg fikk sjukemelding av legen min, da jeg har smerter i korsrygg og venstre hofte. Så jobber nå 50 % og har selv måttet gi beskjed om at jeg ikke klarer å jobbe to dager etter hverandre. Er evig takknemlig for all den gode hjelpen jeg får av mine arbeidskolleger. Men kunne ønske arbeidsplassen tilrettela for meg slik at jeg kan være i jobb lengst mulig.

Jeg jobber i helsevesenet. Utdannet bioingeniør og jobber på laboratorium. Jeg har fått enormt mye tilrettelagt, så foreløpig klarer jeg å jobbe 100%. Har ikke nattevakter, den ene enheten innenfor labben holdes jeg unna(pga høy aktivitet der og veldig vanskelig å ta pauser når det er behov). Jeg slipper også å inn på pasientrom der det er smitteisolering, som for eksempel influensa smitte(fikk ikke tatt vaksinen!:/). Har også fått beskjed om at jeg bare må si ifra om det er noe som blir for tungt, slik at jeg kan tilrettelegges mer.

Hele sykehuset er med i et prosjekt som heter "på jobb med barn i magen"(tror det var det det hette), som går ut på å tilrettelegge for å unngå sykemelding blant gravide.

Hadde ikke klart å jobbe 100% uten disse endringene..

Så bra, slik det bør være :) Min kommune har et forbedringspotensiale når det gjelder oppfølging/tilrettelegging for gravide :)

Min jobb var tidlig med å søke til nav om ekstra ressursser. Fikk fra januar av tre timer daglig med ekstra person for meg. Det gjorde nok at jeg klarte lengre enn sist. Er nå fullt sm.jobber i en kommune.

Back
Topp