Arb.ledig 50% med dagpenger. Kan jeg ta utdannelse 50% og få utbetalt dagpengene enda?

• Trådstarter Trådstarter dikkedikk
  • Opprettet Opprettet
D

dikkedikk

Guest
?
Noen som vet?

Må jo være bedre at jeg gjør noe den tiden jeg går hjemme arb. ledig?

Er du arbeidsledig, og får arbeidsledighetspenger av Nav, skal du være klar til å ta imot arbeid kjapt Ellers har du ikke rett på støtte. :)
Binder du deg opp til studie, er du ikke like tilgjengelig vil jeg tro...

Jeg bare synser, jeg vet ikke.....;)

Men hva med å begynne å studere, få stipend evt. studielån?

..ja...det var jo smart tenkt ja...
Hvor mye får man å "leve på på ett studielån da liksom?:-/

Jeg kan ikke si det helt sikkert, men jeg mener at man ikke får dagpenger når man er student uansett om det er deltid eller fulltid..

Jeg vet ikke hva som er reglene, men jeg fikk ihvertfall beholde dagpengene mine under utdanning. Tar nettstudie, kan bruke inntil 2 år på studiet men har bare dagpenger så lenge jeg har rett på det etter vanlige regler. Jeg bare søkte spesielt om å beholde dagpengene mine, og etter litt forklaring og søknader fram og tilbake fikk jeg det. 

Det er mange her i landet som betaler sin egen utdanning men lån og stipend? (har selv gjort det i voksen alder og veit du hva det går faktisk fint og leve på minimum i noen år!!!) Hvorfor i alle dager skal de skattepengene jeg og alle andre arbeidende mennesker i Norge betaler inn til å finasiere ditt studieløp med dagepenger? Det får da være grenser!!!emoticon

Takk for mange, gode svar Jeg skal høre med NAV på møtet jeg skal ha med dem om forhåpentligvis ikke lenge.

Til sistemann som svarte, så tror jeg at jeg har betalt nok med skattepenger ila mitt liv til å få igjen litt til utdannelsen. Jeg har jobbet siden jeg var 16, og har en bra betalt jobb nå også , så jeg betaler sikkert mer enn deg i skatt både fra arb.giver lønna og fra NAV dagpengene, som man også må skatte fra.

Gå heller til angrep på de som ikke GIDDER jobbe eller utdanne seg, men som har fullt mulighet og kapasitet til det!emoticon

Olivia09 skrev:
Det er mange her i landet som betaler sin egen utdanning men lån og stipend? (har selv gjort det i voksen alder og veit du hva det går faktisk fint og leve på minimum i noen år!!!) Hvorfor i alle dager skal de skattepengene jeg og alle andre arbeidende mennesker i Norge betaler inn til å finasiere ditt studieløp med dagepenger? Det får da være grenser!!!emoticon

Og en veldig god grunn for at skattepengene brukes til bla dette, er at det faktisk er lønnsomt for samfunnet i det lange løp. I tillegg er det jo faktisk ikke snakk om at en får dagpenger over en lengre periode enn det en har krav på uansett - så da er det vel bedre at en gjør noe for å få mulighet til å skaffe seg jobb?? 

Jeg gikk delvis på dagpenger da jeg studerte ett nettstudie, og da fikk jeg beholde dagpengene men måtte søke og forklare. Jeg fikk beholde de fordi nettstudiet mitt ikke kom i veien for en eventuell jobb - det studiet var ment å ta på fritiden. Det er kun på den måten man kan beholde dagpengene, noe annet ville vært ulogisk om du tenker deg om... Kan ikke være bundet opp med fulltidsstudie på skole og motta dagpenger.

Back
Topp