Arabin pessar..

spindel

Glad i forumet
Ble innlagt på sykehuset i dag fordi livmorhalsen min er alt for kort, 13mm (3-4cm er normalen) pluss at den har begynt å åpne seg endel fra innsiden ca 1-2 cm. Så i dag har de lagt inn en Arabin pessar som er en slags gummiring som sitter rundt livmorhalsen for å prøve å holde den sammen så jeg ikke skal føde for tidlig, for er jo bare 23 uker, så lillepia må få være noen uker/mnd til i magen :)
Noen andre som har erfaring med sånn Arabin pessar? Står ikke så mye på nettet om det igrunnen:/

Åå. Så skummelt :/ var det noen grunn til at de sjekket livmorhalsen din?
Har dessverre ingen råd eller erfaringer, håper lille mor holder seg inne leeeeenge enda :) <3

Åå. Så skummelt :/ var det noen grunn til at de sjekket livmorhalsen din?
Har dessverre ingen råd eller erfaringer, håper lille mor holder seg inne leeeeenge enda :) <3

Ja, har senabortert i uke 21 en gang på grunn av livmorhalssvikt, så blir fulgt opp ekstra av den grunn. Så denne gangen har jeg stått på medisiner for å forebygge dette, og nå prøver de med en sånn ring for å holde ting på plass så lenge som mulig:)
Skal også sies at jeg også har ei datter som ble født til termin bare ved hjelp av sengeleie, så tror og regner med det skal gå bra nå også! Er bare noen veldig få uker til jeg er over den mest kritiske tiden hvertfall..:)

Hvor lenge måtte du være på sykehuset?
Var bare tre dager, og så fikk jeg reise hjem, selv om jeg bor fire timer unna, syns selv det var litt kort tid der og da.. Men har fungert fint, lille er inni magen ennå, er 28 uker i morgen:)

Er selv innlagt men hadde betydelig kortere enn deg. Å har vær innlagt snart 2 uker og er 26 uker på vei.

Er selv innlagt men hadde betydelig kortere enn deg. Å har vær innlagt snart 2 uker og er 26 uker på vei.

Oi, hvor kort er din da? Får krysse fingrene for at hun holder seg inne noen uker til! Har du hatt rier eller mye sterke kynnere da?
Sist svangerskap opplevde jeg det samme, var da innlagt i noen uker, så tydeligvis litt forskjellig praksis på ulike sykehus:/

Min var 9 mm når jeg ble innlagt og 5 mm når jeg fikk ringen på. Innlagt på mandag og fikk den på tirsdag. Siden har ingen sett så mye til meg. Har fått beskjed om at de skal sjekke med i morgen. Har et håp om å få dra hjem for det bli lange dager. Bor et stykke unna sykehuset.
Har ikke kjent noe, men de har fulgt med LH pga jeg har født svært prematurt tidligere da det ikke gikk så bra. Så nå må han bare holde ser der inne noen mnd til.

Min var 9 mm når jeg ble innlagt og 5 mm når jeg fikk ringen på. Innlagt på mandag og fikk den på tirsdag. Siden har ingen sett så mye til meg. Har fått beskjed om at de skal sjekke med i morgen. Har et håp om å få dra hjem for det bli lange dager. Bor et stykke unna sykehuset.
Har ikke kjent noe, men de har fulgt med LH pga jeg har født svært prematurt tidligere da det ikke gikk så bra. Så nå må han bare holde ser der inne noen mnd til.
Hvordan går det med deg?

Heh, ja har allerede fått en liten gutt så er vel inne på feil mnd. Ble jo mai barn. Ble født i uke 26 +5. Kom i går, like over midtnatt.

Oi! Hvordan gikk det? Håper at alt er bra og gratulerer så masse!

Heh, ja har allerede fått en liten gutt så er vel inne på feil mnd. Ble jo mai barn. Ble født i uke 26 +5. Kom i går, like over midtnatt.
Oi! Såppass! Gratulerer så masse! Håper alt går bra med dere! :)

jeg er i uke 28 nå og tror og føler at ting er stabilt, men skal på ny ul av livmorhalsen i morgen, og er litt spent likevel..

Takk alle sammen
Det går faktisk veldig bra så langt. Ligger på cpap og puster ganske mye selv. Så det må fortsette i den retningen sånn at vi får han hjem.

Gratulerer! <3 Håper det fortsetter like bra fremover! :-)

Hei Spindel, hvis du er her enda - hvordan gikk det med deg?
Det er lite informasjon å finne om arabin pessar på nettet dessverre..

Hilsen en som har det selv nå :)

Back
Topp