Apropos smerter...

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Da jeg stod opp idag, fikk jeg så vondt nederst i bekkenet på en måte, kjentes ut som hele livmora holdt på falle ut liksom, vanskelig å gå normalt... Satte meg etterhvert ned og da jeg reiste meg igjen var det borte og har vært borte siden.

Skal sies at jeg for en tid tilbake våknet på ryggen, og da kjentes det ut som jeg hadde en diger kniv opp i rompa... Gikk heldigvis over etterhvert og ikke hatt det siden.

Er dette begynnende bekkensmerter? Bør jeg bekymre meg? Har en del vondt i ryggen fordi jeg tilbringer mesteparten av døgnet liggende men jeg lurer på om ikke det også kan være relatert til bekkenet altså...

Erfaringer noen? [emoji846]

Høres jo nesten ut som bekkensmerter, forrige svangerskap hadde jeg endel bekkensmerter, mest forann det kjentes ut som knivhugg i symfysen.

Ville tatt kontakt med fysioterapeut eller noe for å få litt hjelp til øvelser og tips som kan hjelpe og forebygge

Er bekkenproblemer jeg mistenker ja... gikk til fysioterapeut i første svangerskap, hadde ganske lite symptomer men en lege som hadde veldig lav henvisningsterskel. [emoji28] Da var det knuter i korsryggen som jeg fikk massert opp, så tror ikke det egentlig var helt bekkenløsning.

Tenker jeg nevner det for legen når jeg skal på første svangerskapskontroll om en uke, de har fysioterapeut tilknyttet legesenteret der så han kan spørre hvis han er usikker. [emoji5]

De knivhuggene hadde jeg mot slutten av forrige svangerskap, leste da at det var bekkenet som "gjorde seg klart". Så tidlig i svangerskapet er det nok bekkenløsning ja.

Back
Topp